• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koch Chemie

Zelf ben ik in bezit van Koch chemie Fse (detailspray welke ook kalkvlekjes tegen gaat) en ik vind dat best aardig spul .
Vandaag heb ik eens de motorkap van de Prius afgenomen met 4 detailspray’s.
IMG_6935.webp

Alle 4 deze detailspray beschouw ik als toppers en echt super veel verschil is er niet echt ,al vond ik vandaag dat Nanolex Final finish en Koch Chemie Fse de lak iets gladder afwerken. Nogmaals het zijn alle 4 toppers en de verschillen zijn imo erg klein.
Final finish gaat ook verse kalkvlekjes tegen trouwens.
Hieronder wat er op een fles FSE staat:
IMG_6937.webp

Vanochtend en zojuist heb ik een deel van de lak afgenomen met een doek en FSE redelijk ruim opgespoten om te kijken of er streperigheid op zou treden en hoe makkelijk je dat dan weer wegkreeg .Zowel vanochtend als zojuist in de zon is evt streperigheid zonder moeite weg te wrijven .Mocht je wel een stukje vergeten dan is naderhand nawrijven afdoende ook dan is de “streeperigheid” zo weg.

Laatst bewerkt:
Heb de FSE ook ooit eens gekocht. Schijnt wel dat de coating snel minder wordt met de FSE geloof ik. Gebruik het voornamelijk onderkant motorkap en deursponning.

Het schijnt inderdaad te zijn, maar echt concreet bewijs buiten die Duitse test heb ik niet kunnen vinden. Ik heb in ieder geval niet het idee dat het bij mij zo is.

Als ik niet van plan ben om “extra” bescherming toe te voegen gebruik ik vaak een spraytje of 2 fse als drooghulp op een nat paneel. Werkt super en maakt de doeken niet waterafstotend wat bijvoorbeeld met een ceramic detailer wel zo is.

• Leuk
Reacties: schaef
FSE werkt tegen watervlekjes en dan heb je zover ik weet een zuurtje nodig en zuren en hydrofobiciteit van een glascoating gaan niet lekker samen. Kans is groot dat niet de coating dan weg is maar wel het waterafstotende toplaagje.

• Leuk
Reacties: schaef
Heb al een tijdje hun velgenreiniger/wheelcleaner, APC en shampoo (AS) in huis. Oh, en detailing brushes.

De wheelcleaner (MWC) is heel fijn vind ik zelf. Werkt snel in, pakt de troep goed aan! De resten van de remmen glijden echt van de velg af.

Shampoo vond ik fijn, ruikt ook lekker (sinaasappel/citrus), maar ik heb nu shampoo van Poorboys in huis en die vond ik wel beter, omdat ‘ie soepeler over de auto glijdt vooral en ik het idee heb dat het grondiger schoonmaakt. Had de AS niet meer besteld omdat ik alles bij Carclean koop inmiddels, maar misschien haal ik ‘m wel weer aangezien ik goed tevreden ermee was.

APC ook goed, ruikt nog beter dan de shampoo (volgens mij naar kersen, haha). Laat geen waas achter, is ook snel droog.

Bijlagen

• IMG_9598.webp
    IMG_9598.webp
    114,3 KB · Weergaven: 9
FSE werkt tegen watervlekjes en dan heb je zover ik weet een zuurtje nodig en zuren en hydrofobiciteit van een glascoating gaan niet lekker samen. Kans is groot dat niet de coating dan weg is maar wel het waterafstotende toplaagje.
Wat ik dan wel weer interessant vindt, is dat alle merken sinds een tijdje juist zure shampoo’s en watervlekverwijderaars aanraden als hydrofobiteit afneemt. Terwijl ik nooit heb ervaren dat het er beter van wordt.
Zal wel een stuk marketing zijn maar dat “ontstoppen” van een coating.. is dat niet daadwerkelijk bs dan?

@Zoranurai het is vooral een kwestie van de goede balans vinden. Enerzijds wil je het niet te vaak doen, omdat het niet echt goed is voor een coating. Maar als je opbouw hebt van kalk dan zul je wel iets moeten doen om het te verwijderen, en daarmee eigenlijk de eigenschappen van de onderliggende coating weer zichtbaar te maken.

@dennisdennis-12 ik begrijp je, wat ik me echter wel afvraag, kalkvlekken daargelaten, is dat bij ook langlevende sealants en waxen dit nooit een ding is geweest.
Bij coatings die juist sterker zouden moeten zijn voor alles is dit ineens wel een ding en moet het “onderhouden” worden.

En voordat diy detail ineens aangaf een waterspot remover te gebruiken (die overigens zelf polymeren erin had) om coatings weer hydrofoob te maken, las en zag ik dit argument amper.

@Zoranurai ,Het “ontstoppen” van een coating tja ik weet nou niet of dat dat nodig is ,als ik de auto gewoon goed en regelmatig was en daarna af en toe iets van Cure/ceramic detailer gebruik dan werkt dat bij wel goed. Wellicht dat bij een wat oudere coating dit wat meer nut heeft.
Wanneer ik na het reguliere wasproces een ijzerverwijderaar gebruik bv dan bemerk ik amper verkleuring wat mij zegt dat de meeste deeltjes er met foamen wassen er al af gaan.
Ook iets om over na te denken is dat al die zure foams en shampoo’s ook hun uitwerking kunnen hebben op de kunststof/rubberen delen van de auto. Ik lees ook nogal eens dat ph neutrale foams “niets zouden doen” maar dat ben ik niet met die mensen eens in de zin dat wanneer ik dat soort foams op mijn coatinglaagje knal dat er wel degelijk veel vuil van de auto af komt.