• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koen's collectie

Koeny

Detailing rookie
19 apr 2009
94
0
Hoy forumleden

Eindelijk vandaag ook eens de tijd gevonden om al mijn produkten, machines en benodigdheden eens op foto's vast te leggen.:-b
Ben ondertussen al een 3-tal jaren bezig met detailen en hoop dit nog vele jaren te kunnen doen.

Heb de meeste dingen die ik graag wilde al in mijn bezit.
Heb ondertussen wel nog een verlanglijstje: oa. Mirka Ceros 650CV electrische schuurmachine, een 3M sun gun (is ondertussen besteld... :cool: ), wat Swissvax en nog wat bijkomende Werkstatt producten en ook nog een goede 2de stofzuiger (metro of festool, ben er nog niet uit!)


Een kast gevonden waar zowat alle belangrijke producten in passen, toevallig onze oude barkast ... :party:

volledige%20kast.jpg


bovenop%20kast.jpg


en hier de formidabele tornador gun en de veel gebruikte foamlansen...

foamlans+tornador.jpg


Enkele soorten klei...

klei.jpg


De belangrijkste metalpolishes...

metal%20polish.jpg


kastdeur%20links.jpg


wolfgang%20+%20monello.jpg


De waxen die ik tot nu toe aankocht...

waxen.jpg


spray%20and%20gloss.jpg


kastdeur%20rechts.jpg


dodo%20juice%20+%20handpads.jpg


tyre%20gloss%20and%20foam.jpg


Hier een gedeelte van de detailruimte, met ja een bannerke van Wolfgang...


detailruimte.jpg


En ondertussen mij ook al een beetje toe aan het leggen op wetsanding...

wetsanding.jpg


en hier nog wat poetsdoeken voor interieur, ruiten, enz...

bak%20met%20doeken.jpg


Ooit hiermee begonnen, de detailerbussen van Meguiar's en ze worden nog steeds heel erg vaak gebruikt...

megs%20detailers.jpg


Nog heel wat pads op reserve 8o

doos%20met%20polijstpads.jpg


De grote hogedrukreiniger staat in de wasplaats van de garage waar ik mijn auto's mag voorbereiden:cool:

hd%20+%20emmer.jpg


De numatic, zeer tevreden over dit toestel; heeft ondertussen al vaak dienst gedaan...

numatic.jpg


Voldoende lichtvoorraad

lights.jpg


detailersbag%20wash.jpg


detailersbag%20polish.jpg


detailersbags%20polijsten%20+%20dap%20+%20festool.jpg


Mijn lievelingsmachine voor het polijstwerk :-"

festool%20systainer.jpg


en dit zijn er vier op een rij!

all%20polishers.jpg


all%20shampoos.jpg


all%20washmitts.jpg


Enkele dingen staan niet op foto: mijn stofzuiger, backingplates, enkele borstels, de lake country padwasher, de lakdiktemeter van Paint Dedective

Wordt vervolgd...8-())


-----
 
Bedankt gasten. Er zijn trouwens al veel mensen op dit forum die een aardige verzameling hebben. Niet voor niks dat Tim ne schone Audi heeft :)

@rodders: favoriete waxen: Wolfang Fuzion en de M16 van Meguiars (gaat wel wat moeilijker af maar laat hem dan ook maar een 5 à 8-tal minuten curen...). Ben wel eens benieuwd naar de waxen van Swissvax. De concorso vooral... Een grote pot Supernatural van DJ staat ook nog op mijn verlanglijst!

De groeten
 
Supernatural is zeker en vast een aanrader, is één van mijn favorieten ik verkies hem zelfs boven de fuzion. Swissvax staat hier ook nog wel ergens op de verlanglijst
 
Blijf het een apart gegeven vinden dat de old school M16 toch elke keer weer terug komt bij velen.
Zelf ook reuze enthousiast over, maar toch .... na x jaren en X waxen op de markt verder toch de M16 HAHA
 
8-()) Wat een enorme collectie. En een nette garage.
Hoeveel auto's detail je gemiddeld per maand?
 
Dankoewel gasten

@Danielle: hoofdberoep is bediende (3/4de) daarnaast bijberoep detailen van auto's. Werk hierbij voor een 75% bij een tweedehandsgarage in de buurt. Ik sta er hoofdzakelijk in voor het polijsten van de auto's. De baas wil dat de auto's er perfect bij staan. Om enkele voorbeelden te geven, de velgen worden bij iedere wagen afgenomen en ook binnenin grondig gereinigd, vaak worden de autostoelen gedomenteerd om het interieur te poetsen. Dit laatste is wel uitzondering geworden sinds mijn aankoop en gebruik van de Tornador. Persoonlijk vind ik dit een onmisbaar toestel om interieur te reinigeren. Supersnel en dan ook nog zeer grondig. Enorme tijdswinst met zelfs een beter resultaat.
Ik polijst er gemiddeld een 3-tal per week. Regelmatig ook interieurreinigingen, lederbehandelingen of gewone wasbeurten binnen en buiten. Het is echt een passie voor mij en wil ook nog zo veel bijleren want ik ben niet vlug tevreden ;)

Vandaag net mijn Mirka handschuurmachine besteld (type 650CV) met een tussenschijf van Festool, het fijne polijstmiddel van 3M samen met een blauwe wafelpad (foto's volgen zodra in mijn bezit). Heb veel positiefs gelezen over dit product en wil het dan ook eens graag gebruiken als afwerking op de donkere wagens. Ben eens benieuwd naar dit product.

De groeten
Koen
 
Ondertussen nog enkele nieuwe spullen binnengekregen. Op deze manier wordt mijn collectie nog een beetje aangevuld.

De autobrite Underbody Lance. Ik heb deze ondertussen al een drietal keer gebruikt. Ik vind het gewoon superaanvulling voor mijn Kärcher. De wielkasten heb ik eerst even ingespoten met APC (1 op 4) en dan deze lans gebruikt. Wielkasten zijn nooit zo proper geweest. Ik heb voorlopig de lans wat van plakband voorzien om zeker geen wielkastranden te beschadigen. Moet hier nog iets anders op vinden... De waterstraal is zeer fijn en toch voldoende krachtig. Gewoon weer een superproduct van Carclean !
spuitlans%20wielkasten.jpg


Enkele nieuwe producten via Carclean.com aangekoct. Ik heb wel niet alles op foto gezet want de andere producten had ik reeds maar waren bijna op!
wolfgang%20autobathe.jpg


sanding%20plate%20+%20pads.jpg


En dan hier de langverwachte Mirka Electric Sander Ceros 650CV. Even getest kwa geluid en snelheid enz.. Valt super mee en wordt komende zaterdag zeker gebruikt voor een zwaar bekraste motorkap van een Audi A6 en dit in combinatie met de schuurschijfjes van 2000 en 4000! Ben eens benieuwd...
mirka%20electric%20sander.jpg


mirka%20closeup.jpg


Verder nog in blijde verwachting van 3M sun gun....:party: