• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kokerbalk/krikpunt wagen verliest laklaag bij seizoenswissel banden..

Net als de lak die in de fabriek soms wordt bijgespoten (extra laagje)
Zal dat bij onderbescherming niet anders zijn.
Dat spul kan ook druipen en zoekt dan een laagste punt.

Een garage heeft op dat dorpelpunt echt niets te zoeken
En als ze het al gebruiken dan met verstand van zaken
Blokken zijn alleen voor gebruik bij een meerpunts of vlakke (poets)brug

Dat was hier overduidelijk niet het geval
Als je een garagekrik gebruikt zet je die onder een verticale bout van de wielophanging
Alleen iemand die nooit een opleiding heeft gehad kiest voor de draagarm
 
Precies,
Zo hoort het,maar je wil niet weten waar veel kwikfitters hem niet allemaal
durven onder te zetten.
 
De garage die mijn wielen heeft vervangen doen niks anders als velgen leggen en banden opleggen (ti's een banden centrale). Daar rijd de ene na de andere auto buiten met nieuwe velgen en banden (dus geen amateur garage). Die weten toch wel wat ze doen? T'is een grote keten met in veel steden een garage met mensen die wel gestudeerd hebben hiervoor... Neemt niet weg dat jullie gelijk kunnen hebben dat er betere plaatsen zijn om te krikken. Maar een officieel krikpunt gebruiken hoort toch altijd veilig te zijn.
 
Wil je dan ook de wielbouten losgemaakt hebben met dat lullige sleuteltje bij je reservewiel ?

Een beetje garage investeert in gereedschap en weet dat te gebruiken
En bij die waar jij geweest bent maken ze er dus een zooitje van
Of je dat nu wilt geloven of niet, het is niet anders
Dealer, specialist, whatever, ze zijn pas goed als ze dat laten blijken

Voortaan beter uitkiezen of de gevolgen accepteren
Bij de benzinepomp kunnen ze je ook shampoo adviseren

En nogmaals, dat "officieele punt" is voor noodgevallen in combinatie met de (nood)krik bij de auto
 
Er zijn wel speciale opzet stukken voor hoor, die komen dan op een 2 kolommer. Kan je er zo opschroeven. Lijkt hier een beetje op.

IMG_0445.PNG



Maar je hebt ook wel weer gelijk, dit is meer voor de reserve krik die achterin ligt (ligt er waarschijnlijk niet, maar zon schuim spuit)

Ik zou persoonlijk ook een langsbalk gebruiken, of een grote bout van het subframe of iets dergelijks. Moet wel zeggen dat ik het een rot constructie vind, er is er ook al 1 krom als ik het goed zag.

Succes ermee, mocht je op een brug willen tectyleren ben je altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dirk Post
Het kan geen kwaad dat daar de lak wat weg is. Garage kan daar ook weinig aan doen, tenzij ze een ander krikpunt gaan pakken, met daarbij weer andere nadelen. Er zijn meestal wel een aantal alternatieve punten, maar of die fastfitters bij alle verschillende type auto's en merken weten waar die zitten? ??

Stoor je jezelf er echt aan, tip het dan met een lakstift wat bij. Het is toch niet strak afgelakt vanuit de fabriek, dus makkelijk bij te tippen.