• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplamp Alfa 156 GTA

JeffryS

Detailing addict
26 mei 2015
12
60
42
Hierbij een vraag over me koplamp.
Er is al een tijdje wat bescherming wat loslaat en ben weleens benieuwd wat jullie als ervaren detailers ervan zeggen.

20150614_163327_zpsdp6ckhix.jpg


Bijgevoegd een foto om mijn probleem duidelijker te maken aan jullie.
Een Alfa dealer wist mij te vertellen dat een nieuwe de beste oplossing is,maar in mijn ogen zijn er meer en goedkopere oplossingen voor dit probleem.
 

Bijlagen

  • 20150614_163327_zpsdp6ckhix.jpg
    20150614_163327_zpsdp6ckhix.jpg
    285,1 KB · Weergaven: 265
Met een nieuwe koop je dezelfde kwaliteit
Als je hem herstelt kan je dat zelf bepalen
Dat wordt wetsanden, polijsten, coating en bijhouden ...
 
de blanke laklaag is eraf, ga je hier aan schuren en polijsten dan kan het wel eens zijn dat het lichtbeeld niet meer klopt.
persoonlijk zou ik voor nieuwe gaan, maar dan niet via de dure dealer natuurlijk.
 
Je moet nogal wat verschil maken wil je het lichtbeeld echt aantasten tot APK afkeur
Zo optisch zuiver is zo'n kunststoffen kap nou ook weer niet
Die van mijn Jaguar geeft een behoorlijke spectrum verstrooiing (regenboog zeg maar)
Nimmer een probleem geweest ...

De originele deklaag is juist ideaal als indicator voor hoe diep je gaat schuren
Wel een vlakke of rubberen houder gebruiken en niet papier op je vingers
 
Ik zou zeggen: probeer eerst eens te wetsanden (gritt 1000,1500, 2000 en 2500) en daarna polijsten. Grote kans dat ze er dan weer heel netjes uit zien.
 
Probleem van een nieuwe koplamp is dat je er twee nodig hebt, anders stoor je je eraan dat de ene veel helderder is dan de andere.
GTA koplampen zijn niet goedkoop, helaas
 
Bedankt allen voor de tips en ga er zeker mee aan de slag door eerst de boel nat te schuren en aansluitend te polijsten en uiteraard sealen.

Nu heb ik gezien dat Mequiars complete setjes aanbied voor koplamp restauratie en ben wel benieuwd naar de mening van de ervaren mensen hier.
 
Werkt wel aardig, maar relatief duur.

Wetsanden en daarna polijsten werkt beter en is goedkoper.
 
Op het forum staan verschillende positieve berichtgevingen over het polijsten van koplampen (met prachtige resultaten), eventueel uit besteden? Altijd goedkoper dan nieuwe koplampen natuurlijk...
 
conv_2159.jpg
conv_2160.jpg


Gaat hier om een 166 wat ik kan zeggen diep genoeg schuren zodat jazeker weet dat toplaag eraf is. en daarna beginnen met af te bouwen.
Tis ff wat werk maar gaat lukken.
Als je denkt ben ver genoeg met schuren controleren met fel licht en effe schoonmaken en drogen om goed te beoordelen.
Maar dan zul je zien dat er nog blanke lak opzit en weer snel verweerd.
 
Na een lange tijd toch de koplampen gedaan en moet zeggen dat het resultaat wel bevredigend is
 

Bijlagen

  • 20160506_111433.jpg
    20160506_111433.jpg
    278,5 KB · Weergaven: 170