Gistermiddag de rechter koplamp van de Fabia aangepakt.
Het verweerde uiterlijk van de lamp stoorde me al een tijdje, omdat er aan de linkerkant een paar jaar terug een nieuwe koplamp in is gekomen i.v.m. schade was het verschil erg duidelijk te zien.
De enigste oplossing leek mij dus wetsanden.
Hiermee heb ik totaal geen ervaring, maar als je het niet probeerd dan weet je zeker dat je het niet kunt denk ik altijd, dus de stoute schoentjes aangetrokken en begonnen.
Als eerste de koplamp gereinigd met eraser en daarna afgeplakt met removable PVC tape.
Dit leek mij beter als de blauwe 3M tape aangezien het toch aardig nat word.
Het schuurpapier ondertussen al een tijdje laten weken in water.
Toen begonnen met wetsanden.
Eerst met 1000 gritt.
Hiermee het oppervlak mooi egaal geschuurd.
Daarna met 1500, 2000, 2500 gritt.
Het liefst had ik nog een keer met 3000 gedaan, maar die had ik helaas niet.
Dit was het resultaat na de wetsand sessie.
Toen de koplamp gepolijst met de DAP 900.
Eerst 2x met Mezzo op de oranje pad.
Toen 1x met Mezzo op de witte pad.
En als laatste 2x met Finale op de groene pad met dit als resultaat.
De rechter koplamp ook nog een keer gedaan met Finale op groen.
Hierna beide koplampen behandeld met 303 - Aerospace Protectant en nog voorzien van een laagje Reload.
Al met al een leerzaam en geslaagd middagje!
Het verweerde uiterlijk van de lamp stoorde me al een tijdje, omdat er aan de linkerkant een paar jaar terug een nieuwe koplamp in is gekomen i.v.m. schade was het verschil erg duidelijk te zien.
De enigste oplossing leek mij dus wetsanden.
Hiermee heb ik totaal geen ervaring, maar als je het niet probeerd dan weet je zeker dat je het niet kunt denk ik altijd, dus de stoute schoentjes aangetrokken en begonnen.
Als eerste de koplamp gereinigd met eraser en daarna afgeplakt met removable PVC tape.
Dit leek mij beter als de blauwe 3M tape aangezien het toch aardig nat word.
Het schuurpapier ondertussen al een tijdje laten weken in water.
Toen begonnen met wetsanden.
Eerst met 1000 gritt.
Hiermee het oppervlak mooi egaal geschuurd.
Daarna met 1500, 2000, 2500 gritt.
Het liefst had ik nog een keer met 3000 gedaan, maar die had ik helaas niet.
Dit was het resultaat na de wetsand sessie.
Toen de koplamp gepolijst met de DAP 900.
Eerst 2x met Mezzo op de oranje pad.
Toen 1x met Mezzo op de witte pad.
En als laatste 2x met Finale op de groene pad met dit als resultaat.
De rechter koplamp ook nog een keer gedaan met Finale op groen.
Hierna beide koplampen behandeld met 303 - Aerospace Protectant en nog voorzien van een laagje Reload.
Al met al een leerzaam en geslaagd middagje!