• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten?

Eamane

Detailing rookie
1 mei 2012
112
0
Ik heb een set angel eyes (en dus aftermarket-> kunststof) die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Dingen zijn van een sloper die in onderdelen de deur uitgaat, en het eindresultaat hoeft dus geen 100% te zijn. Ik wil ze alleen even een beetje opknappen voor de verkoop.
Ik ga er dus geen spul voor aanschaffen verder.

mijn vraag is dus vooral; kan ik met het spul wat ik in huis heb deze lampen te lijf gaan?
Mijn assortiment:
- Monello Mezzo
- Monello finish
- Monello pads yellow, black en white
- DAP 900

Kan ik hier iets mee en zo ja, wat raden jullie dan aan? Ze zijn vooral vies, dus veel van wat je op de foto ziet zal na een sopje al beter zijn, maar het voornaamste wat ik wil herstellen is dat ze vrij dof zijn.
Ik ben nog een beetje een leek in het gebruik van de DAP, heb er slechts 1x 1 gebruikt voor het polijsten van de auto zelf. Koplampen heb ik totaal nog geen ervaring mee verder.
Ik neem aan dat het materiaal wel tegen de (wrijvings-)warmte van de DAP kan?

IMG_1223_zpsd412d030.jpg


IMG_1224_zps701c4bb9.jpg
 
Eerst goed wassen en kleien. Daarna testspot met mezzo op de witte pad. Mits dit de "oude" ccs pads van Monello zijn.
 
Gezien ik de DAP + pads in oktober 2012 gekocht heb, ga ik ervanuit dat dit niet meer de 'oude' zijn. Ik vond het met het bestellen allemaal al een beetje verwarrend, maar ik heb de volgende:
Geel: Foam cutting
Wit: Light Polishing
Zwart: Finishing

Bedankt in ieder geval voor je reactie :)
 
Nu ben ik nog een leek, maar als ik dit zo zie, dan kun je deze met polijsten prima herstellen!
Wit met finale proberen, en anders wit met mezzo.
 
Denk er wel aan dat op sommige koplampen (zoals van de facelift E38 bmw) een beschermlaag op zit die je er afhaalt.
Als dit niet opnieuw word opgebracht (er zijn speciale spuitbussen met een soort lak voor) kun je na een tijdje je koplampen nog eens polijsten, omdat de bescherming weg is.
Het word er dus tijdelijk beter van, niet blijvend.
 
En hoe kan ik zien/merken dat er een beschermlaag op zat? En wat voor speciale spuitbussen praten we over?
 
FrieseFrans;311684 zei:
Denk er wel aan dat op [h]sommige koplampen[/h] (zoals van de facelift E38 bmw) een beschermlaag op zit die je er afhaalt.
Als dit niet opnieuw word opgebracht (er zijn speciale spuitbussen met een soort lak voor) kun je na een tijdje je koplampen nog eens polijsten, omdat de bescherming weg is.
Het word er dus tijdelijk beter van, niet blijvend.

Zeg maar gerust ALLE koplampen....
 
Had in oktober ook de koplampen van de subaru onderhanden genomen omdat ze ook aangetast waren , ze waren wel wat minder aangetast zoals de foto's hieronder.

Toen had ik van Turtle wax ClearVue Glass Polish gebruikt, eerst goed gewassen gedroogt en de polish opgbracht even gewacht en afgenomen en dit 2x.
Daarna de lampen in de Wax gezet en ze zijn nog steeds mooi !

Resultaten met machinaal polijsten zal wel een beter/mooier zijn , als beginneling hierzo heb ik deze middelen niet....
Maar ik wil aangeven dat na een polijstbehandeling een waxbehandeling van de koplampen zeker nut heeft om deze te beschermen tegen het opnieuw mat worden.;)
 
ik heb mijn koplampen gepolijst en zien er goed uit allen moet er nog een uv beschermings laag op
nu is mij verteld dat bio protector kunstsof hiervoor goedgeschikt is (werking 2jaar
heeft iemand hier ervaring mee?