• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
welk product gebruik ik het beste hiervoor? en wat voor soort pad?
ik heb gezien dat er van meguiars plastX is en van mothers is er ook een plastic polish middel, of zijn er betere?
ik heb een dap 900 in bezit

Heb je ook een foto hoe erg is het?
Ik gebruik omdat meestal de beschermlaag kapot/vergeeld is grit 1000/1500/2000 daarna Dap met Monello-Raffini Mezzo polish en afbouwend met Monello-Raffini Finale Finishing Polish.
En daarna Wolfgang - Plastik Surface Sealant om de kunstof koplamp weer zijn bescherming te geven. [h=1][/h]

Ik heb laatst een bekraste en vergeelde koplamp van een Nissan Skyline gedaan. Nat schuren met 1500, 2000, 3000 grit. Daarna mezzo en finale met de DAP900. Was weer glashelder. Ik had geen specifieke plastic sealer en heb er dus EX-P op gezet. Deze geeft ook UV bescherming.

Ik doe het op dezelfde wijze als Jeroen. Nat schuren kan met het handje met bv Meguiar's schuurpapier wat in de webshop te vinden is. Zou er wel iets beters qua sealant opzetten dan EX-P aangezien de bescherming daarvan op de koplampen nogal vrij snel weg is. Aangezien er steeds meer koplamppolijst-vragen bij mij terecht kwamen heb ik sindskort onderstaande machine waarmee ik dus machinaal wetsand met 1000, 2000 en 3000 grit. Dat werkt helemaal geweldig aangezien je dan nog wat krachtiger (en sneller) bent dan met het handje.

festool.webp

Tot hoever kun je gaan als het aankomt op schuurpapier? Is 1000 het grofste of zou je nog naar 600 kunnen? Ik had laatst namelijk een Honda CR-V met extreem verweerde koplampen en kreeg het met 1000 niet optimaal.....

langer blijven doorgaan :) ik heb er gedaan die er heel erg uitzagen en zelfs met een 1500 goed gekregen, door naar 600 te gaan ga je het moeilijker krijgen om de zwaardere schuurkrassen er terug uit te halen

pic :

2014-04-16164551.webp

2014-04-16174228.webp

@justin: sommige krijg je ook niet meer helemaal perfect, deze zijn dan tever heen (zijn soort gebarsten) je kan best 800 of zelfs 600 alleen dan heb je meer stappen (dus 600 - 800 - 1000)

@nutske ik heb binnenkort een Yaris waarvan de koplampen iets minder zijn dan in jouw voorbeeld. Heb jij schuurpapier gebruikt dat op zo'n klein klosje geplakt wordt of heb je een groter stuk op een machine geplaatst?

Ik gebruik altijd zo'n klosje met daar op wetsamd schuurpapier met een velcro er op. Korrel 1500-2000-2500 en dan met de rotary met mezzo er overheen en ze zijn weer als nieuw. Zo'n klosje werkt ook goed om bijvoorbeeld steenslag weg te werken of diepere krassen te wetsandem.