• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten

Dutchy

Detailing rookie
18 nov 2016
1
12
34
Mensen!

De zoekfunctie heb ik al uitgebreid gebruikt;) Maar ik kom er nog niet helemaal uit. Er zijn zoveel verschillende producten. Voor vrienden/bekenden doe ik polijstwerk voor auto's, puur hobbymatig en 5x per jaar ofzo. Ik doe eigenlijk alles met een DAP900, en op zekere hoogte kom ik daar goed mee uit de voeten.

Nu kwam er iemand bij me die vroeg als ik zijn koplampen kon polijsten. Uuhm jaaa dat kan, in een ver verleden bij mijn eigen auto toen gedaan met een setje van Turtle Wax. Was ik niet zo erg te spreken over btw.

Nu vraag ik me af wat ik precies allemaal nodig heb, de zoekfunctie is al gebruikt maar daar komt zoveel info uit!, dat ik eigenlijk iets concreter spullen zoek. wetsanden, polijsten en bescherming

Ik ben iemand van; als we het doen, doen we het goed dus prijstechnisch maakt het niet heel veel uit.

Alvast bedankt!
 
Dit is mijn stappenplan:

Kleien
Rupes schuurschijfjes p1500 afgebouwen tot p3000 op een flexipad tussenschijf.
De koplampen gepolijsten met Nanolex Heavy Cut op Rupes paarse pad en Nanolex Finish Polish op Rupes Oranje pad.
De koplampen ontvetten met Nanolex EX en de koplampen beschermen.
 
Veel goedkoper ga je het niet vinden denk ik. Echter kan je dit ook voor alle trims rondom auto en/of je motor gebruiken. En de standtijd is langer dan een normale dressing.