• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten

tijsva

Detailing rookie
6 dec 2009
20
0
Beste carcleaners ,^^

Ik zit met een klein dilemma! Momenteel ben ik bezig mijn koplampen terug naar nieuwstaat te krijgen, en krassen + steenslag weg te werken met korrel 800 (wat natuurlijk al best fijn is). De volgende stappen zijn korrel 1200 - 2000 - 4000. Ik heb ook nog korrel 6000 liggen, maar ik weet nog niet of ik die moet/ga gebruiken.

Voor:
IMAG0021.webp

IMAG0022.webp

Alle steenslag + krassen weg (hier na korrel 1200):
IMAG0028.webp

Ik ben zelf vrij perfectionistisch, en heb dus al flink gezweet om beiden koplampen steenslag vrij te krijgen (circa 4,5 uur totaal :-" ). Enfin, de lampen zijn nu naar mijn idee klaar om verder bewerkt te worden... Nu moet ik alleen nog de tijd vinden om ermee verder te gaan :-/

Het probleem
Nadat ik geweldige resultaten heb gezien: hier en hier, is mijn streven natuurlijk om het ook zo netjes te krijgen straks. Of het gebrek aan polijstervaring mijn ideeën gaat dwarsbomen, dat moeten we afwachten.

The main issue voor mij, is dat ik (denk ik) niet het juiste polijstmiddel heb, om het gewenste resultaat te krijgen.

Wat ik wel heb:
-DAP 500
-5.5" CCS Pads (Oranje/Wit/Zwart/Rood)
-SSR 1
-SSR 2.5
-Meg PlastX

Wat ik dus denk te missen:
-Monello Inizio (forza)
-Monello Mezzo
-Monello Finale
-Wolfgang plastic glaze + sealant
-Rotary en toebehoren

Het liefst doe ik vandaag nog een bestelling de dag uit met Monello inizia, mezzo, finale, Wolfgang plastic glaze en sealant. MAAR mijn studentenbudget is voorlopig niet toereikend om dit allemaal aan te schaffen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik met een combinatie van mijn huidige middelen een soortgelijk resultaat überhaupt kan behalen, of dat ik simpelweg moet wachten op het juiste materiaal? Ik ken helaas niemand in mijn nabije omgeving die dit spul wel heeft.

Aan jullie dus de vraag, what to do? :weetniet

Was ik ook even benieuwd naar..

Heb hier alles wel staan (DAP500, 900 & PRO + alle Monello polijsten), als je in de buurt woont kan je hier wel wat lenen / vullen / gebruiken.

Overigens kan je met SSR2.5 & SSR1 ook al een heel eind komen :
- SSR2.5 op oranje
- SSR2.5 op wit
- SSR1 op wit
- SSR1 op zwart

Probeer eerst dat maar eens ;)

Rotary & inizio op een plastic koplamp zou ik erg voorzichtig mee zijn, je genereert een enorme partij warmte met een rotary en denk niet dat dat PVC dat echt lekker vindt..

@Down Town, ik woon in Prinsenbeek, bij Breda.

@Juffer1, dat zal ik dan inderdaad eens proberen, baat het niet dan schaad het niet :) Ik woon dus in Breda, ik weet niet of dat in de buurt is bij je? Bedankt voor je aanbod :-)^

Heren! Het is inmiddels gelukt :-)^

Inderdaad met SSR2.5 op oranje ben ik een heel eind gekomen, maar ik besloot halverwege naar carclean te rijden om toch maar Mezzo spul te kopen. Ik had het sowieso nodig om mijn lak te behandelen. Het resultaat:

IMAG0491.webp

IMAG0537.webp

IMAG0539.webp

IMAG0535.webp

IMAG0541.webp

Bedankt voor de adviezen ;)

Netjes,maar lijkt toch nog een lichte waas in te zitten in het lichtbeeld(kan uiteraard aan de foto liggen)

Hallo ,

netjes gedaan hoor ,

was die korrel 800 niet wat grof om mee te starten??

(heb er zelf geen ervaring mee hoor , is maar een vraagje , want ik krijg regelmatig een vraagje om ook de koplampen te polijsten en die zien er dan wel echt al mat uit van zichzelf)

Danny

Korrel 800 is niet te grof hoor, als ik koplampen ga polijsten begin ik vaak met korrel 500. Als er veel steenslag in zit grijp ik zelfs naar de 320. In het laatste geval schuur ik dan het UV-filter compleet weg en spuit ik er 2 lagen blanke lak op dan zijn ze mooier dan als ze nieuw zijn.

Blanke lak houd goed, heb het ook op m'n eigen koplampen zitten en geeft geen krimp na 4 maand ongeveer nu. Ik werk in een autospuiterij dus er zit een heldere 2K blanke lak op. Wel eerst een kunstofprimer natuurlijk deze heel dun nevelen omdat als de laag te dik is de laag gaat barsten en kan je opnieuw beginnen

Een arme student met een minimaal budget in een Audi..........uhum. Het is wel netjes geworden!

Niet iedere student is arm LB, ik heb er hard voor moeten werken en doe dat nog steeds. Ik woon overigens nog thuis, anders zou het inderdaad niet te doen zijn;)

Haha dat dacht ik ook, als je zon auto rijd dan kun je ook wel een paar honderd euro missen voor een complete detaliling set. Maar buiten dat is het wel een prachtige auto zeg!

Bedankt heren :-)^ Ik ben er dan ook heel trots en zuinig op. Ik wil hem echt nog eens goed gaan poetsen maar bij gebrek aan tijd is het tot nu toe gebleven bij een handwasje en een keer kleien :schaam

Heb je al eens deelgenomen aan het workshop bij Carclean.com? Zeker doen, is leuk en leerzaam.