• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

korte show off...Mercedes E300 D

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
63
Daar het vandaag echt geen "show off" weer was zal ik het kort houden.
Een collega heeft deze morgen zijn Benz aangeboden voor hem even in de wax te zetten.
Zeg nooit even in de wax zetten tegen ons en we waren vertrokken....
Benz gewassen volgens onze regels en vervolgens de lak met IronX bewerkt.
Daarna met Mothers klei gereinigd(met citrusbling als glijmiddel)
De velgen zijn met Meg's Wheel Brightener gereinigd en tevens de IronX op los gelaten.
Na controle van de lak besloten om deze te bewerken met Inizo op licht groene pad.
Tweede bewerking was Finale op een witte pad.
Dan heb ik(samen met de Benz-driver Jerry)een laagje PB White Diamond gelegd.
Hier na Heb ik mijn doosje Collinite 915 bovengehaald om hier mee de zilveren huid van de Benz te vertroetelen.
Het buikgevoel gaf mij een hint dat het toch nog niet goed genoeg was en daarmee nam ik nog even mijn flesje Mothers Reflections Advanced Top Coat waarmee ik de Benz nog even streelde om hem die mooie "glimglim" te geven...
De velgen werden behandeld met PB wheelsealant en de bandjes werden met Mothers Tire Shine behandeld.
Zonde dat het zo'n pokkeweer was en daarom even wat afterpics genomen in een zwaar bewolkte dag.
Jerrysbenz10-1.webp

Jerrysbenz-1.webp

Jerrysbenz2-2.webp

Jerrysbenz6-1.webp

Jerrysbenz7-1.webp

Jerrysbenz4.webp

Jerrysbenz5.webp

Die staat er weer strak bij! Dacht even dat het over een W124 300D ging, maar dit is een W211 320 CDI als het goed is!

Respect met dat pokkenweer .....

De "plak" voor had ik wel vervangen door een EU exemplaar...erg lelijk zo..

Paulus de Boskabouter zei:
Die staat er weer strak bij! Dacht even dat het over een W124 300D ging, maar dit is een W211 320 CDI als het goed is!
Het is in ieder geval een 6 cilinder met een mooi zacht geluid:love

Nice, ff in de wax zetten en dan een volledige detail doen. Je collega zal wel hebben :jippie !

Het kan ook een E300CDI Bluetec zijn. Die was er nl. ook. Minder vermogen dan de 320CDI (koppel wel gelijk) maar schoner en zuiniger door de toepassing van Adblue... In principe hetzelfde blok als de 320CDI alleen een lagere compressieverhouding!

Mooi mooi, jammer van het mindere weer maar dat heb je helaas niet te kiezen :(

Achteraan nog een aangepaste (korte) nummeprlaathouder en vooraan een nieuwe nummeprlaat en de wagen is weer top :) !