• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras... Bewuste of ongelukje?

Rutger11

Detailing addict
30 mrt 2021
65
60
Goedemorgen,

Ik ontdekte gisteren een onaangename verrassing op mijn auto. Een kras over 2 portieren heen. Natuurlijk is dit gewoon verzekerd, maar blijft toch klote.

Wat ik me nu afvraag: zijn er hier ervaringsdeskundige die kunnen inschatten of dit een aktie van een vandaal met iets scherps is geweest, of simpelweg een ongelukje van iemand die is vergeten een briefje achter te laten?

De auto heeft de dag vantevoren 2 keer op een drukkere parkeerplaats gestaan moet ik er even bij zeggen. Het kan zijn dat het toen niet is opgevallen omdat het hard regende.

En ja, de auto moet inderdaad nodig gewassen worden Helaas begaf de hogedrukreiniger het vorige week en zit ik nog te wachten op bericht van de verkoper wat betreft garantie.

Oh ja, de auto is ooit overgespoten geweest en aan die kant is de lak toch wel gevoelig, dat scheelt misschien ook nog .
 

Bijlagen

  • 20221231_105218.jpg
    20221231_105218.jpg
    276,3 KB · Weergaven: 225
  • 20221231_105145.jpg
    20221231_105145.jpg
    291,4 KB · Weergaven: 228
  • Verdrietig
Reactions: RoCo, Zrobb en RoyR
Gezien de lengte en (vooral) het patroon van de kras heb ik nou niet het idee dat dit een ongelukje is geweest.
Dat was ook mijn gedachte... Enige wat ik dan vreemd vind, is dat de kras redelijk laag zit... En in principe niet echt heel diep is. Bij vandalisme zou ik denken dat het wat dieper zou zitten en op heup hoogte....

Maar goed, een logische verklaring voor een ongelukje kon ik ook niet bedenken met deze lengte en dit patroon.
 
Een kras door een ongelukje zou recht(er) geweest zijn. Het hoeft ook niet meteen vandalisme met een sleutel geweest te zijn hoor, ik had ooit zo'n soort akkefietje met het zoontje van de buurman die in een speelse bui dacht dat het wel grappig was om met een bos takken langs m'n lak te gaan. Het joch was ook maar vijf jaar of zo, wist niet beter. Die krassen zaten ook heel laag want kleine Basje was zelf ook nog maar heel laag :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook vandalisme. Ik zou gokken op iemand die gebukt langs de auto is gelopen om 'niet gezien te worden' en daarbij niet iets heel scherps heeft gebruikt en/of niet hard heeft durven drukken.

Een sleutel in de lak willen raggen gaat nog niet zo makkelijk en zal je vrij hard moeten drukken. Zodra je dan bij een kier terecht komt (tussen de deuren) verspringt de lijn vaak. (Bij jou niet)
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Gezien de lengte en (vooral) het patroon van de kras heb ik nou niet het idee dat dit een ongelukje is geweest.
Ik sluit ook niet uit dat een bejaarde met tas aan rollator of iets dergelijks dit veroorzaakt heeft: op het moment dat de tas wat klem zit tussen rollator en auto schuift ie omhoog om weer te zakken als de rollator verder is.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Toevallig te dicht langs een gemeenteplantsoen oid gereden? Bijvoorbeeld beuken heeft vrij stevige takken, of meidoorn/sleedoorn heeft flinke doorns die best wel krassen kunnen veroorzaken, vandalisme lijkt me niet zo snel omdat het laag vrij zit. Ouderen zijn inderdaad ook een risicogroep, maar je kunt natuurlijk altijd je vrouw of vriendin de schuld proberen te geven. :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Per ongeluk zou een doorgetrokken streep moeten zijn bij beide deuren?
Lijkt alsof het “harde voorwerp“ even losgekomen is toen die van achteren naar voren kwam.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Bedankt voor het meedenken allemaal! Als ik zo de reacties lees neigen de meeste reacties toch naar vandalisme.

Op zich heeft het verhaal over kleine Basje me ook wel aan het denken gezet. Wij hebben dan wel geen klein Basje, maar wel een zoontje van 5, die een behoorlijk ongeleid projectiel kan zijn. Zijn bijnaam is "oepsie" . Dat zegt hij steeds als er weer eens iets kapot gaat. Dus zomaar een kans natuurlijk dat hier ook een "oepsie" heeft plaatsgevonden.

Of misschien een ander kind in de buurt creatief geweest. Het zou wellicht wel de hoogte van de kras en het niet heel veel druk zetten kunnen verklaren....

Hoe dan ook, het blijft allemaal speculeren helaas.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!!
 
  • Leuk
Reactions: Martin Philippo