• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras(je?) over auto...

Axel

Detailing rookie
30 sep 2010
6
0
Beste mensen,

Inmiddels zo'n 3 maanden geleden is er een of andere geinporem met zen sleutel ff langs mijn auto gelopen. Gevolg... juist een grote slingerende kras over de zijkant.
Nu ben ik al beetje bezig geweest met het lakstiftje maar zet geen zoden aan de dijk op deze manier. Wat is de beste methode om het zo veel mogelijk weg te werken?
Heb al dingen gelezen over wetsanden en polijsten etc. maar aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb, denk ik dat ik het daar alleen maar erger mee maak.
Andere oplossingen of alleen dit (behalve spuiten dan)?
Wat fotootjes van het leed bijgevoegd.

4276636.jpg


4276641.jpg


4276647.jpg


4276649.jpg
 
Welkom op ons forum!

Dit is alleen geen krasje, maar een Kras (dus met een hoofdletter K). Het bijwerken met de lakstift is het niet beter op geworden en om die overtollige lak te verwijderen lijkt wetsanding de enige optie. Tenminste ik ga er vanuit dat deze lak inmiddels is uitgehard.

De Langka Paint Chip Repair kit was de betere optie geweest. Je vult dan ook de kras met je eigen lakstift, maar de overtollige lak haal je dan met de Langka kit weer weg. Voorwaarde is dat de lak vers en niet uitgehard is.

Gezien de ernst van deze kras, zal je ook met het opvullen met een lakstift het altijd blijven zien. Professioneel laten vullen en polijsten dat kan, maar dat is bij dit formaat kras zo arbeidsintensief, dat spuiten goedkoper lijkt te zijn. En ook dan zal je het duidelijk blijven zien, zeker bij de delen waar de happen eruit zijn.

Succes!
 
Ja die foto's wilde ik ook zo doen maar wist niet hoe :D bedankt iig
Qua kras is het inderdaad over hele zijkant van de auto :S
Maarja is me verteld dat het al snel rond de 1000 euro gaat kosten :(
 
Dat zal me niets verbazen, maar deze kras vullen, schuren en polijsten kost zeker 2 volle dagen, dus dat is niet veel goedkoper en het resultaat is dan een stuk minder.
 
Deze kras wil je eigenlijk niet doen met de Langka set. Erg tijdrovend, bovendien blijf je dat bij deze kras wel zien. Mocht wetsanden niet helpen, dan lijkt overspuiten het enige alternatief.
 
Ik wil nu gewoon proberen om meerdere laagjes met de lakstift rustig aan te brengen en dan te gaan wetsanden / polijsten ofzo. Nu heb ik hier geen ervaring mee hoe dit moet of hoe het juist absoluut niet moet. Iemand die hier tips voor heeft voor starters? Waar op te letten, wat te gebruiken en wat je vooral niet moet doen???
 
Met alleen polijsten red je het niet, dus het wordt wetsanden. Maar dat krijg je niet zomaar gedaan als beginner hoor. Dat is een vak apart...althans als je een goed resultaat wilt hebben. Mijn tip is dus....uitbesteden;)
 
Mijn idee: sparen voor een herstel/spuitbeurt en tot die tijd zelf een poging aan wagen, kan volgens mij toch niet veel erger worden.
Goed schuurpapier, schuurblokje, langkasetje, lakstift en gaan.
Tape naast de kras af zodoende blijf je met het begin van het schuren in elk geval tot daar en neem je niet het gehele paneel mee.
Als je het gebied zo klein mogelijk houd en tot zéér fijn schuurt en polijst dan zal het in elk geval een verbetering zijn in mijn ogen.
Dan kan je alsnog overwegen of je het gaat uitbesteden of er nog even mee door gaat rijden.

Misschien dat iemand die wat meer ervaring heeft je bij kan staan, indien zo is dan zal diegene je wel middels een PM oid benaderen
( komen er dan vast wel uit ( ik zou wel willen, maar ben een 0,0 op het gebied van wetsanden ))
 
ik zou zelf deze kras eerst opvullen met filler. Want hij is erg diep. Deze goed uit laten harden, en daarna opschuren. Vervolgens met een spuitbus op kleur dit bij werken. wel alles goed afplakken!
en daarna in de blanke lak zetten. Dan even een paar dagen wachten, en dan lekker polijsten.
Je zal die kras waarschijnlijk wel blijven zien, maar in veel mindere mate.
En voor het schuren zou ik beginnen met 2000 en eindigen met 4000/6000. Als je goed kan spuiten moet het in ieder geval veel minder erg er uit zien. En zal je vermoedelijk alleen wat kleurverschil over houden