• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras mooi weg te krijgen met langka repair kit?

Denno

Detailing addict
23 feb 2010
67
52
Zoals in nieuw aanwinsten aangegeven heb ik sinds kort een Audi A4 met 3 kleine lelijke krassen. Hij is nu volledig gepolijst en de krassen zijn (zoals verwacht) niet weg te werken.

schade.jpg


Nu gaat er binnenkort een bestelling uit met wetsand producten en een langka repair kit, vooral voor me steenslag. Maar nu is me vraag kan ik die krassen met de originele lakstift van de dealer nog een beetje mooi weg krijgen zoals steenslag of blijft het altijd lelijk en is opnieuw spuiten de enigste mooie oplossing.
 
Goed ontvetten dan bijtippen met een tandestoker icm originele lakstift,daarna laten uitharden.
Dit proces herhalen totdat je iets boven de lak laag uitkomt,daarna wetsanden 1000-1500-2000-2500.
Dan polijsten,hou rekening dat je altijd wat blijft zien. Andere oplossing is spuiten van de plek.
 
Over dit onderwerp is al best veel geschreven. Ik vind de volgende discussie een goed beeld geven van de mogelijkheden en bijbehorende gebruikservaringen: Langka Complete Chip Paint Repair Kit
 
Koning Winter zei:
Over dit onderwerp is al best veel geschreven. Ik vind de volgende discussie een goed beeld geven van de mogelijkheden en bijbehorende gebruikservaringen: Langka Complete Chip Paint Repair Kit

Dank je! Leuk om te zien dat dit topic nog steeds leeft. Ben een tijdje afwezig geweest op het forum (veel te druk), vandaar.

Naar mijn mening krijg je dit niet echt lekker weg met (alleen) de Langka set. Je krijgt het nooit mooi dun genoeg om het nagenoeg onzichtbaar te maken. Steenslag is doorgaans erg klein, dus daar valt verschil tussen de originele lak en bijgewerkte lak (met de Langka set) niet echt op. Als gewoon polijsten niet mag baten, dan zou ik een combinatie van lakstift + wetsanden adviseren. Voor het wetsanden laat ik de adviezen over aan een ander, daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
 
@Koning Winter , topic had ik al gezien en staat genoeg over steenslag maar bijna niks over krassen vandaar me topic.

@DKBM bedankt dan ga ik het toch maar met wetsanden proberen zoals jerry306 aangeeft en ik genoeg geoefend heb op een proef paneel.

Overige tips zijn nog altijd welkom :)
 
Probeer evt een combinatie van bijwerken met nieuwe lak en wetsanden. Bij wetsanden haal je ook alk weg (maar dat wist je neem ik aan al?!) Is helemaal handig al je daarvoor al een proefpaneel hebt!

M.i. is de Langka set niet bedoeld voor (grote) krassen, maar vooral voor steenslag (dus kleine plekjes) bedoeld. Maar dat is puur op basis van mijn ervaring met de set.
 
Proef paneel heb ik al ,heb ik vroeger met mijn dap en pro op geoefend en expres bewaard voor wetsanden ( is Audi paneel) . Dat ik lak weg haal is me inderdaad al wel bekend

Maar langka set heb ik al voor me steenslag, hoopte alleen dat het daarmee ook ging. Zodat ik niet hoefde te wetsanden ( scheelt weer)
 
Dan zou ik zeggen: maak een gelijksoortige kras op je proefpaneel en probeer het met de Langka set. En post daarna je ervaringen in de review over de set. Dan is het gelijk duidelijk voor iedereen ;) Ik ben destijds begonnen de review te schrijven over de ervaringen, daar mogen uiteraard ook de negatieve ervaringen danwel onmogelijkheden van de set vermeld worden.

Ik heb sinds de review wel eens meer vragen over krassen gehad icm de Langka set. Aangezien ik mijn egen auto niet als proefobject ga gebruiken voor krassen (hoe raar .... :-b ) kan ik daar nog geen zinnig woord over zeggen. Misschien aan jou de eer?! :)^
 
Zal is kijken of ik daar de tijd voor kan vinden en het met iedereen te delen ( ben meer een lezer dan poster)