Zo, met enige vertraging m'n eigen auto weer eens onder handen genomen. Om voldoende tijd te hebben, heb ik alleen de voorbumper gedaan.
De werkvolgorde
- Eerst gewassen met Wolfgang Bathe
- gekleid met Poorboys klei en Spray & Wipe
- daarna de Langka set en de lakstift gepakt
- na afloopt licht gepolijst met Finale op light green / stand 5 op de DAP
- Black Hole
- en als afsluiting de bumper verwend met een laagje Dodo Juice Purple Haze Pro (heerlijke wax!)
Nu is een zwartmetallic lak misschien wel de meest dramatische kleur om te doen in het zonnetje. Door de flakes in de lak vallen putjes niet op. Of het lijtk stof. sommige putjes waren zo ondiep, dat ze met de vinger niet voelbaar waren. Cocktailprikkers brachten uitkomst. Met dank aan Rijkswaterstaat heb ik helaas al heel wat steentjes tegen de bumper gehad. De ene zorgde dat de lak weg was, terwijl er ook vele alleen de lak geraakt hebben, zonder verdwenen lak. Nu viel dit overigens alleen op als je er bijna met je neus bovenop staat en vooral zoekt naar oneffenheden. En als je eenmaal bezig bent, zie je steeds meer putjes.....
met als gevolg dat ik ca 20 -30 plekjs aangetipt heb, de een heel klein, de ander net iets groter. In elk geval geen diepe putjes zoals op de motorkap aan het begin van dit topic.
Voor de volgende keer nog wel een tip :idee : na het kleien eerst licht polijsten / cleanen en na het aantippen nog een keer, zodat je oude vliegenresten en andere nauwelijks zichtbare troep weghaalt.
Tijd voor de foto's:
De hoek rechtsvoor had de meest duidelijke plekjes. Deze waren goed zichtbaar als je op stahoogte naar de auto keek.
Aantippen (ik heb de gele stift langs de lakstift gehaald, om zo min mogelijk lak aan te tippen. Overtollige lak moet weggehaald worden, dus hoe minder overtollig .....
Nog een paar nafoto's:
Het resultaat is, dat de plekjes niet meer zichtbaar zijn, zonder dat je er met je neus bijna letterlijk tegenaan staat. Uiteraard zijn alle bobbels weg, dus wetsanden op een paddestoel kap zoals Dennis en Adrie eens op een rode Seat leon gedaan hebben, is niet nodig.
Okay, nog even een reflectieshot