• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras panoramadak

Nivaze

Detailing rookie
7 jul 2024
7
15
Het viel me gisteren op dat ik een vrij grote kras heb op mijn panoramadak. Deze was er eerst niet maar geen idee hoe deze is ontstaan. Het is wel een hele rechte kras dus van steenslag lijkt me onwaarschijnlijk. Kom er helaas toch nooit achter.

Belangrijker is kan ik hier nog iets mee? Ik heb al een beetje op internet rondgekeken en gelezen dat je met glas weinig kan. Misschien dat iemand hier nog de gouden tip of suggesties heeft?
 

Bijlagen

  • IMG_5341.jpeg
    IMG_5341.jpeg
    74,4 KB · Weergaven: 21
Het is echt een kras helaas.

Een barst had ik meteen opgegeven bij de verzekering aangezien panoramadak onder de module Ruit valt.
 
Je kan glas polish gebruiken om hem iets af te vlakken maar hij zal altijd zichtbaar blijven. Eruit polijsten (als het al lukt) zal een vertekening gaan geven in het glas.
 
  • Leuk
Reactions: Nivaze
De kras zit wel boven het frame waar het panoramadak op zit dus is van binnen niet te zien. Wellicht dat (laten) polijsten dan toch een optie is?
 
Ik zou em zelf polijsten met sonax glaspolish bv (of je probeert de nieuwe Gyeon variant) nu verwacht ik niet direct dat je de kras eruit gaat krijgen maar je kan wel het vuil eruit cleanen waardoor ie minder zichtbaar is.