• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras Probleem golf 4

@Ric325i ik begrijp dat een rotery een roterende polijstmachine is. Misschien lijk ik nu wel dom ofzo maar mijn machine draait wel rondjes.
Nu heeft mijn machine 6 of 7 standen maar ik gebruik eigenlijk maar de eerste 3 maximaal. Dus wel *veilig*. en overigens ik blijf niet op 1 plaats staan ik ga zeg maar heen en weer en beweeg voortdurend.

Kevin,
Als ik jouw was zou ik aansluiting zoeken bij iemand bij jouw in de buurt die:
-ervaring heeft met een rotary.
-ervaring heeft met deze imo fikse schade.
-ook een excentrische polijstmachine bij zich heeft .
Succes

Ric325i;n406745 zei:
Kevin,
Als ik jouw was zou ik aansluiting zoeken bij iemand bij jouw in de buurt die:
-ervaring heeft met een rotary.
-ervaring heeft met deze imo fikse schade.
-ook een excentrische polijstmachine bij zich heeft .
Succes

Ik heb de spullen gekocht (black hole en verschillende pads)

Ik ga wachten tot ze binnen zijn en hierna ga ik wel even bij mij in de buurt iemand zoeken.

Bedankt voor de hulp alvast!

Svenn21;n406640 zei:
Blackhole is inderdaad een soort markerings product, maar geeft daar in tegen wel meer een wetlook.
Wat betreft het aanbrengen van Blackhole kun je een none cutting factor pad gebruiken, een zwarte of rode Monello pad, of een pad waarmee je ook waxen aanbrengt.
Blackhole hoeft ook niet te curen, enkel aanbrengen en op poetsen tot het paneel weer begint te blinken en terug afnemen is voldoende;)

Ik laat de Black Hole altijd even curen, dan krijg je voornamelijk op donkere lakken een diepere wetlook :ja

Een aantal maanden later is het toch eindelijk het weer geworden om weer iets aan de auto tedoen.
Het resultaat mag er wel zijn :)
Bedankt nogmaals voor dit tips iedereen. Het is mij uiteindelijk gelukt met dit pakket.

20150319_230746_zpsocwdtce6.webp

Dit is het eind resultaat van de Kras/Swirrels

20150320_184759_zpsgoj4viau.webp

Helaas was het op dat moment beetje donker dus zal morgen (als het niet regent) nogmaals een foto maken.
Ook maak ik er dan een paar van meerdere kanten.

VW lakken zijn in het algemeen behoorlijk hard. Waarschijnlijk moet je opschalen naar Veloce op wol en dan afbouwen met veloce op geel, oranje en dan mezzo op oranje, groen en afsluiten met finale op wit en zwart. Wetsanden op harde lakken corrigeer je in het algemeen niet met 1 of 2 passes.

Nou bjornl (en andere naturlijk :-D)

Eerst heb ik dus de auto gepoetst met de 2 emmer manier en vervolgens afgedroogd met de Monello Peluche Bianco.
Vervolgens ben ik gaan kleien met de Dolce Verde Klei Set van Monello.
Hierna ben ik begonnen met polijsten, dit heb ik na aanraden van de mensen hier met de Raffini Veloce van Monello gedaan op een Yellow pad.
Vervolgens voelde ik nog *bobbeltjes* die nog in de lak zaten, deze heb ik nog even gewetsand. (voelde nog een beetje lak, wat de vorige keer dus niet goed opgeschuurd was :schaam)
Hierna ben ik nogmaals met de Veloce op de Yellow pad eroverheen gegaan.

Vervolgens dit allemaal afgewerkt met PB Black Hole. (helaas wist ik niet heel goed hoe ik dit precies moest opbrengen. Dit heb ik niet dik erop gedaan en op standje minimaal erop *gepolijst*.)
Vervolgens dit allemaal handmatig afgemaakt met de Natty's Blue Wax van PB op een zwarte Finishing Pad.

Helaas heb ik de Auto Finesse Revive nog niet binnen anders had ik ook nog de kunstof lijsten en rubbers gedaan.
Hier zal ik nog wel een update over geven als deze binnen is.

Ook wil ik nog de ramen doen met een sealant.
Heb al gehoord over Rain-X en Nanolex.
Welke Sealant is nu de beste Prijs/Kwaliteit verhouding? :-B

Netjes gedaan!
had je met veloce op de gele pad wel een mooie finish? Deze werk ik meestal af met mezzo op oranje en finale op wit.
Ik had eerder ook de Revive voor trims, alleen vond ik de standtijd wat tegen vallen, naar een paar keer wassen moest ik het weer opnieuw aanbrengen.
Een paar weken geleden Gyeon TRIM binnen gekregen, wat een top spul is dat zeg! Is wel wat duurder, maar blijft ook vele malen langer zitten! Dus het geld zeker waard!
ik heb ook de rainx nog nieuw staan, wil deze altijd nog eens op mijn ruiten aanbrengen, alleen nog nooit wat van gekomen helaas.

Heb al gehoord over Rain-X en Nanolex.

Goede ervaringen met ProVision Rain-Clear. Lange standtijd, makkelijk te verwerken. Ik reinig de ruiten altijd eerst met ProVision Glass Scrub, voor ik met de RainClear aan de gang ga.