• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf , 4

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
zo`n anderhalve week geleden een VW Golf hier op de dam gehad met de eigenaar Kai erbij.

Kai is een beginnende detailer en vooral een leek wat machinaal betreft.Had zelf al wat gedaan , maar niet naar de volle tevredenheid.Dus m`n hulp aangeboden en zodoende was Kai hier laatst op bezoek.

Dus wat vooraf pics :

DSCN8679.webp

DSCN8680.webp

Goed te zien is dat Kai al een keer bezig is geweest en dat die nog niet zolang ervoor een keer gewassen is.Wagen was nog aardig schoon.

De bedoeling van deze dag was vooral om Kai bekend te gaan maken met het detailen.En vooral het omgaan met de spullen die hij heeft.Er was al het 1 en het ander door hem aangeschaft.Dus na de benodigde bakkie zwarte meuk en de praatjes zijn we aan de gang gegaan.

Als eerst met de Megs APC alle kunstof en rubber schoongemaakt en de wielen.Vervolgens de wagen afgespoten.Wagen gewassen met de Poorboys SS&S.En wederom weer de wagen afgespoeldt.Dit even laten uitdruppellen en hierna de wagen in de Iron-X gezet.

Resultaat was op de velgen direct zichtbaar :

DSCN8686.webp

Op de lak deed de Iron-X ook z`n werk , maar door de rode kleur nog aardig lastig vast te leggen :

DSCN8691.webp

Na de Iron-X z`n werk te hebben laten doen de wagen met ruim veel water afgespoeld.Vervolgens de wagen ingeneveldt met wat Poorboys Spray & Wipe als drooghulp en de wagen gedroogd.

Hierna is de wagen naar binnen gegaan.En kwam het kleien aan de beurt.Was goed te merken dat dit echt nodig was op de wagen.En ondanks dat het dak al een keer was gedaan kwam hier toch aardig nog wat vanaf.Gekleid is er met de Poorboys Poly Clay icm Spry & Wipe op een 1:1 verdunning.

DSCN8696.webp

Na het kleien was het tijd voor een rondje wagen voor de lakdefecten :

DSCN8702.webp

DSCN8706.webp

Ook de deurpalmen hadden goed te lijden gehad :

DSCN8716.webp

En om Kai de lakdefecten goed te laten zien , kwam het vergrootglaasje ook aan de pas :

DSCN8717.webp

DSCN8719.webp

Na de inspectie ronde komt de lakdiktemeter aan de pas.Handig tooltje die je een indicatie geeft van wat de lakdikte ongeveer is.

DSCN8727.webp

Vervolgens de wagen afgeplakt met de 3M tape.En hebben we de Golf vrouwlijk gemaakt doormiddel van een soort van "rok"

DSCN8732.webp

Hierna kwam de testspot aan de beurt.En uitgekomen op de DAP met oranje pad met Monello Inizio gevolgd door de witte pad met Mezzo en de zwarte pad met de Finale.Alleen op het dak de gele pad genomen. Want eerst wel met de oranje gedaan ( dit was de zwaarste die Kai had en we gingen uit van wat hij heeft ) , maar naderhand toch niet echt tevreden met het resultaat dus de gele erbij om het verschil te laten zien.

Tijdens het polijsten ook nog de deurpalmen gedaan.Dit met de zwarte Cone op de boormachine en de Monello Mezzo.

En Kai druk bezig :

DSCN8733.webp

Na het polijsten alle tape verwijdert.En de lak en de rubbers en kunstof ontvet met de C.Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en vervolgens de Poorboys Black Hole aangebracht met de DAP en baluwe pad.Dit laten curen en verolgens afgenomen , in dit geval met de Monello Peluche Verder.Ook dit even z`n tijd gegeven en hierna de vloeibare Natty`s aangebracht op een gouden pad met de DAP.Ook weer laten curen en afgenomen met een Peluche Verde ( zeer fijne doeken vindt ik dit ).

Zelf in die tussen tijd me bezig gehouden met de wielen.Deze eerst ontvet met de Eraser ( ook de banden ).Even laten uitdampen en vervolgens de Wheel sealant van Poorboys aangebracht.Bandjes in Bold N Brigth van Poorboys.

Ondertussen had Kai de kunstofdelen al voorzien van wat Trim Restorer van Poorboys en de ruiten schoongemaakt met de Spray & Wipe.

En zodoende komen we alweer aan het eind.En dus tijd om de wagen buiten te zetten voor de afters :

DSCN8734.webp

DSCN8740.webp

DSCN8745.webp

Wat reflectieshots :

DSCN8747.webp

DSCN8750.webp

En de deurpalm :

DSCN8749.webp

Kai was blij met dit resultaat.En had weer aardig wat bijgeleerd.En vooral een lijstje met detailspullen die hij nog goed kon gaan gebruiken.Was weer een geslaagde dag en weer een beginnende detailer erbij!

Schitterend resultaat en leuk dat er weer iemand bekeerd is.

Aan de ruitenwissers te zien was het een monolak?:)_[]

Hey Iwan!

M'n auto is nog steeds ontzettend mooi, schoon en rood!:jippie

Ik mag vanavond mijn bij jou geleerde ervaring los laten op een auto op me werk (Jaguar xk140 dhc)

Nogmaals bedankt voor je tijd en uitleg!

Grtz. Kai

Geweldig dat je weer iemand hebt geholpen Smurf! Weer een superstrak resultaat behaald. Kai heeft een goede leermeester gehad!

Ik vind het altijd leuk om Jou show offs te lezen !

Nog leuker dat jij zoveel tijd in de beginnende detailen steekt, net zoals bij mij destijds.

Top, gozzer !!

arjanD300 zei:
Nog leuker dat jij zoveel tijd in de beginnende detailen steekt, net zoals bij mij destijds.

Iedereen moet het een keertje leren , en waarom dan niet meteen met iemand die al wat meer ervaring heeft???

En tis wel eens gezellig als er nog iemand bij isrofl

Detailer moest het zijn ipv detailen, fijn die woord voorspelling...

Maar goed zou bijna zeggen kon morgen maar bij mij langs dan ;) morgen mijn tweede zelfstandige detail van een MZ3..

Je weet de weg w^^w

Heb ff iets te veel staan om ff op locatie te gaan.Moet binnenkort wel 2 wagens doen op locatie , maar heb een bestelwagen nodig om alles daar te krijgen8o

Mooi verslag met veel oog en tijd voor het vastleggen van lakdefecten.
Daar leer ik ook weer van! ;)
Staat er in ieder geval weer mooi rood bij!

Mooi resultaat behaald heren. Rood ziet er pachtig uit en het zwart is ook weer schiterend zwart.

Voor de eigenaar van de Glof die met een Jaguar xk140 dhc aan de slag gaat. Ik zou wel voorzichtig zijn, want die lak zou wel eens heel anders kunnen zijn dan jouw eigen auto.