zo`n anderhalve week geleden een VW Golf hier op de dam gehad met de eigenaar Kai erbij.
Kai is een beginnende detailer en vooral een leek wat machinaal betreft.Had zelf al wat gedaan , maar niet naar de volle tevredenheid.Dus m`n hulp aangeboden en zodoende was Kai hier laatst op bezoek.
Dus wat vooraf pics :
Goed te zien is dat Kai al een keer bezig is geweest en dat die nog niet zolang ervoor een keer gewassen is.Wagen was nog aardig schoon.
De bedoeling van deze dag was vooral om Kai bekend te gaan maken met het detailen.En vooral het omgaan met de spullen die hij heeft.Er was al het 1 en het ander door hem aangeschaft.Dus na de benodigde bakkie zwarte meuk en de praatjes zijn we aan de gang gegaan.
Als eerst met de Megs APC alle kunstof en rubber schoongemaakt en de wielen.Vervolgens de wagen afgespoten.Wagen gewassen met de Poorboys SS&S.En wederom weer de wagen afgespoeldt.Dit even laten uitdruppellen en hierna de wagen in de Iron-X gezet.
Resultaat was op de velgen direct zichtbaar :
Op de lak deed de Iron-X ook z`n werk , maar door de rode kleur nog aardig lastig vast te leggen :
Na de Iron-X z`n werk te hebben laten doen de wagen met ruim veel water afgespoeld.Vervolgens de wagen ingeneveldt met wat Poorboys Spray & Wipe als drooghulp en de wagen gedroogd.
Hierna is de wagen naar binnen gegaan.En kwam het kleien aan de beurt.Was goed te merken dat dit echt nodig was op de wagen.En ondanks dat het dak al een keer was gedaan kwam hier toch aardig nog wat vanaf.Gekleid is er met de Poorboys Poly Clay icm Spry & Wipe op een 1:1 verdunning.
Na het kleien was het tijd voor een rondje wagen voor de lakdefecten :
Ook de deurpalmen hadden goed te lijden gehad :
En om Kai de lakdefecten goed te laten zien , kwam het vergrootglaasje ook aan de pas :
Na de inspectie ronde komt de lakdiktemeter aan de pas.Handig tooltje die je een indicatie geeft van wat de lakdikte ongeveer is.
Vervolgens de wagen afgeplakt met de 3M tape.En hebben we de Golf vrouwlijk gemaakt doormiddel van een soort van "rok"
Hierna kwam de testspot aan de beurt.En uitgekomen op de DAP met oranje pad met Monello Inizio gevolgd door de witte pad met Mezzo en de zwarte pad met de Finale.Alleen op het dak de gele pad genomen. Want eerst wel met de oranje gedaan ( dit was de zwaarste die Kai had en we gingen uit van wat hij heeft ) , maar naderhand toch niet echt tevreden met het resultaat dus de gele erbij om het verschil te laten zien.
Tijdens het polijsten ook nog de deurpalmen gedaan.Dit met de zwarte Cone op de boormachine en de Monello Mezzo.
En Kai druk bezig :
Na het polijsten alle tape verwijdert.En de lak en de rubbers en kunstof ontvet met de C.Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en vervolgens de Poorboys Black Hole aangebracht met de DAP en baluwe pad.Dit laten curen en verolgens afgenomen , in dit geval met de Monello Peluche Verder.Ook dit even z`n tijd gegeven en hierna de vloeibare Natty`s aangebracht op een gouden pad met de DAP.Ook weer laten curen en afgenomen met een Peluche Verde ( zeer fijne doeken vindt ik dit ).
Zelf in die tussen tijd me bezig gehouden met de wielen.Deze eerst ontvet met de Eraser ( ook de banden ).Even laten uitdampen en vervolgens de Wheel sealant van Poorboys aangebracht.Bandjes in Bold N Brigth van Poorboys.
Ondertussen had Kai de kunstofdelen al voorzien van wat Trim Restorer van Poorboys en de ruiten schoongemaakt met de Spray & Wipe.
En zodoende komen we alweer aan het eind.En dus tijd om de wagen buiten te zetten voor de afters :
Wat reflectieshots :
En de deurpalm :
Kai was blij met dit resultaat.En had weer aardig wat bijgeleerd.En vooral een lijstje met detailspullen die hij nog goed kon gaan gebruiken.Was weer een geslaagde dag en weer een beginnende detailer erbij!
Kai is een beginnende detailer en vooral een leek wat machinaal betreft.Had zelf al wat gedaan , maar niet naar de volle tevredenheid.Dus m`n hulp aangeboden en zodoende was Kai hier laatst op bezoek.
Dus wat vooraf pics :
Goed te zien is dat Kai al een keer bezig is geweest en dat die nog niet zolang ervoor een keer gewassen is.Wagen was nog aardig schoon.
De bedoeling van deze dag was vooral om Kai bekend te gaan maken met het detailen.En vooral het omgaan met de spullen die hij heeft.Er was al het 1 en het ander door hem aangeschaft.Dus na de benodigde bakkie zwarte meuk en de praatjes zijn we aan de gang gegaan.
Als eerst met de Megs APC alle kunstof en rubber schoongemaakt en de wielen.Vervolgens de wagen afgespoten.Wagen gewassen met de Poorboys SS&S.En wederom weer de wagen afgespoeldt.Dit even laten uitdruppellen en hierna de wagen in de Iron-X gezet.
Resultaat was op de velgen direct zichtbaar :
Op de lak deed de Iron-X ook z`n werk , maar door de rode kleur nog aardig lastig vast te leggen :
Na de Iron-X z`n werk te hebben laten doen de wagen met ruim veel water afgespoeld.Vervolgens de wagen ingeneveldt met wat Poorboys Spray & Wipe als drooghulp en de wagen gedroogd.
Hierna is de wagen naar binnen gegaan.En kwam het kleien aan de beurt.Was goed te merken dat dit echt nodig was op de wagen.En ondanks dat het dak al een keer was gedaan kwam hier toch aardig nog wat vanaf.Gekleid is er met de Poorboys Poly Clay icm Spry & Wipe op een 1:1 verdunning.
Na het kleien was het tijd voor een rondje wagen voor de lakdefecten :
Ook de deurpalmen hadden goed te lijden gehad :
En om Kai de lakdefecten goed te laten zien , kwam het vergrootglaasje ook aan de pas :
Na de inspectie ronde komt de lakdiktemeter aan de pas.Handig tooltje die je een indicatie geeft van wat de lakdikte ongeveer is.
Vervolgens de wagen afgeplakt met de 3M tape.En hebben we de Golf vrouwlijk gemaakt doormiddel van een soort van "rok"
Hierna kwam de testspot aan de beurt.En uitgekomen op de DAP met oranje pad met Monello Inizio gevolgd door de witte pad met Mezzo en de zwarte pad met de Finale.Alleen op het dak de gele pad genomen. Want eerst wel met de oranje gedaan ( dit was de zwaarste die Kai had en we gingen uit van wat hij heeft ) , maar naderhand toch niet echt tevreden met het resultaat dus de gele erbij om het verschil te laten zien.
Tijdens het polijsten ook nog de deurpalmen gedaan.Dit met de zwarte Cone op de boormachine en de Monello Mezzo.
En Kai druk bezig :
Na het polijsten alle tape verwijdert.En de lak en de rubbers en kunstof ontvet met de C.Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en vervolgens de Poorboys Black Hole aangebracht met de DAP en baluwe pad.Dit laten curen en verolgens afgenomen , in dit geval met de Monello Peluche Verder.Ook dit even z`n tijd gegeven en hierna de vloeibare Natty`s aangebracht op een gouden pad met de DAP.Ook weer laten curen en afgenomen met een Peluche Verde ( zeer fijne doeken vindt ik dit ).
Zelf in die tussen tijd me bezig gehouden met de wielen.Deze eerst ontvet met de Eraser ( ook de banden ).Even laten uitdampen en vervolgens de Wheel sealant van Poorboys aangebracht.Bandjes in Bold N Brigth van Poorboys.
Ondertussen had Kai de kunstofdelen al voorzien van wat Trim Restorer van Poorboys en de ruiten schoongemaakt met de Spray & Wipe.
En zodoende komen we alweer aan het eind.En dus tijd om de wagen buiten te zetten voor de afters :
Wat reflectieshots :
En de deurpalm :
Kai was blij met dit resultaat.En had weer aardig wat bijgeleerd.En vooral een lijstje met detailspullen die hij nog goed kon gaan gebruiken.Was weer een geslaagde dag en weer een beginnende detailer erbij!