Na schuren een vlek? ... Dan heb ben je waarschijnlijk door de blanke lak heen gegaan of deze flink dun hebt gemaakt. Zelfs met korrel 3000 of meer kan je soms vrij snel gaan, afhankelijk van de werkwijze. ( Trust me, I know

)
Mijn ervaring met opvullen van steenslag en krassen is dat er veelal geen ruimte is om ergens een flinterdun laagje in te krijgen zodat er ook nog ruimte overblijft voor clear coat. Dus vaak krijg je de kleurlak wel gelijk met de omringende lak (schuren + polijsten), maar is de kleur simpelweg anders doordat er geen clear coat over de kleurlak heen ligt.
Op sommige lakken en/of wanneer je bepaalde lakstiften gebruikt, is dit al velen malen minder. Hier weet ik (nog) niet het fijne van, maar ik vermoed een mix van kleurlak + blanke lak in één. Een aantal voorbeelden die ik kan herinneren;
Seat Leon (Zwart) - Eigenaar haalde bij de dealer een lakstift op kleurcode en ondanks mijn vraag of er dan ook een flesje blanke lak bij besteld kon worden, gaf de dealer alleen de kleurlak mee.
''Blanke lak heb ik niet voor je, maar hoeft volgens de dealer niet.'' ... Nou, lekker dan. Dat ga je zien. Vreemd genoeg was dit niet het geval.
Ford Fietsa (medium blauw) - Zelfde verhaal als hierboven. Behoorlijk wat steenslag op de motorkap gevuld, geschuurd en gepolijst... Ik kon nadien de plekken niet meer aanwijzen.
Opel Corsa D - Mijn eigen auto. Kleurlak volgens kleurcode, maar mijn auto is zilver en de lakstift muisgrijs. Ik heb nu dus geen steenslag meer, maar wel donkere putjes. Op de diepere steenslag kon ik ruimte overlaten voor blanke lak en die kreeg ik wél goed op kleur. (En ook wat witte vlekken her-en-der omdat ik door de blanke lak ben geschuurd.
Jouw kleur; Ik verwacht dat een lakstift op kleur donkerblauw zal zijn en dus opvallend als hier geen blanke lak overheen ligt.