• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasadvies voor beginnende detailer. (incl. foto's)

Accordje

Detailing rookie
22 jul 2009
10
0
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden kwam ik per toeval op de site van Carclean en raakte, na het lezen van verhalen en zien van foto's op het forum, eigenlijk meteen enthousiast voor het car detailen.

Ik heb er toen geen gras over laten groeien en meteen voor een flink bedrag aan producten gekocht waaronder: PB, Dap500, Mg next generation shampoo etc.

Ik heb mijn auto vervolgens flink onder handen genomen en het resultaat mag er ook wel zijn, al zeg ik het zelf :jippie

Ik heb het 5 stappen plan aangehouden:

-Wassen
-Kleien
-Met de dap PB SSR1 gebruikt incl. witte pad.
-PB black hole
-Pb Natty's paste wax Blue.

Nou is mijn vraag hoe krijg ik deze krassen het beste weg??

Ik heb al e.e.a. gelezen over PB SSR2 en SSR3 en over MG ScratchX, maar wat is nou het beste aan te raden in mijn geval:weetniet

Ik hoop op veel reacties, alvast bedankt daarvoor :cool

SSR1 is het lichtste polijstmiddel van PB. Logische volgende stap zou kunnen zijn om SSR2.5 te proberen en eventueel een oranje cutting pad aanschaffen. ScratchX zou ik niet direct aanraden als je machinaal werkt.

Jesus wat zijn jullie snel met reacties!

Ok foto's staan er nu op!

Oh ja aan de ander kant van de auto zit nog een iets diepere kras, wit is te zien, van ongeveer 3 a 4 centimer.

Advies welkom!:-)^

Ben vrij zeker dat die door je kleur heen is zo op de fotos afgaande, dan valt er niets op te lossen met poetsen. Hooguit zal het deel van de kras wat niet door is wat minder opvallen.

Hmmm... wetsanden,

Heb ik nooit gedaan en heb daar nog te weinig ervaring voor denk ik.:weetniet

Is het met SSR3, dan SSR2 en dan SSR1 niet weg te krijgen??

Met de middelen die je in huis hebt kan je prima wetsanden hoor, tenminsten ik neem aan dat je een D/A machientje hebt.

Anywayz Lees die howto maar en als je eerst met 1500 gritt en dan 2000 en daarna 2500 en eindigt met 3000 kan je dat prima weer herstellen met de SSR serie

nicknameless zei:
Wat weg is, is ook weg en is met geen middel terug te krijgen.
Enige optie is dus opvullen met een lakstift en wetsanden.

Klopt niet helemaal Patrick. Het ligt aan de lak. Sommige lakken smelten samen en dan is je kras echt weg.

Dat zijn de nieuwe moderne lakken die zelf reparerend zijn (tot op zekere hoogte), en dat is dit niet ;)

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal mij eens grondig verdiepen in het wetsanden, als dat de enige optie is.

Maar eerst met vakantie8-)

Ik zal dan ook enige tijd niet kunnen reageren op nieuwe berichten.

Alvast bedankt voor jullie tips.:-)^

De Langka set kan wel een uitkomst zijn (iig veel makkelijker dat wetsanden!), maar het zijn wel veel krassen dus je moet er dan wel de tijd voor nemen.

Zo enige tijd terug van vakantie nu en kon gisteren eindelijk aan de slag.

Ik heb er voor gekozen eerst PB SSR2 met een oranje pad te gebruiken.
Ik moet zeggen dat het resultaat aardig is, de kras is nu een stuk minder te zien!

Je voelt de kras nog wel, maar voor het oog is hij alleen te zien als je erg goed kijkt.
Kennelijk heeft de SSR2 de kras mooi opgevuld.

Het Wetsanden wil ik nog even niet proberen, bedankt voor jullie tips allemaal!

Mooi dat het resultaat naar wens is!

Maar de SSR2 vult niet op hoor, het haalt lak weg en rondt de krassen af, waardoor ze minder zichtbaar worden. :ja

jeep002-1.webp
or de behandeling met sr2,5 met de rotary daar na met het dapje er over heen

en er na
jeep002-1.webp