• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasje net door blanke lak heen

Lupus27

Detailing rookie
26 nov 2024
2
2
Hi allemaal, er zit een kleine kras (ongeveer 3cm) op de achterklep van mijn auto. Met een klein beetje (medium) polijstmiddel eruit proberen te halen, maar dit mag niet baten. Na een tweede polijstsessie bleef er ook een hele klein gloed van de kleur achter op de pad, dus ik vermoed dat het krasje net aan door de blanke lak heen is. Hoe zou ik dit het beste mooi kunnen repareren? Is een setj van Chipex (atijd handig om in huis te hebben) de aangewezen optie, of gewoon blanke lak erover en polijsten?

Welkom op het forum. ;)

Het is ietwat vreemd dat je kleurlak-overdracht ziet op je pad, bij het polijsten van een kras. Je polijst immers merendeels de omliggende blanke lak en amper de dieper liggende kleurlak. (Tenzij de kras heel breed openstaat, maar dan is polijsten sowieso niet afdoende)

Zonder foto is het lastiger ter beoordelen, maar als je niet door de kleurlak heen bent of er veel kleurlak weg is, dan zou je kunnen opvullen met alleen blanke lak.
Mis je dit hééél vlak krijgt, zal je ook moeten wetsanden om de lak vlak aan de omliggende lak te krijgen en dán polijsten.

Dankjewel! Ik zal proberen een foto te maken van het plekje. Ik stond ook al te kijken van de kleuroverdracht, zo groot en diep lijkt de kras niet. Kleurlak zal er niet veel weg zijn.