• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes door katten met de hand verwijderen. wat heb ik nodig?

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Dag iedereen.

Onze kat is nogal een fan van onze auto en kruipt graag op de motorkap en het dak. Jammer genoeg glijdt ze met haar nagels lang de lak en veroorzaakt ze dus krassen. Ik zou deze krassen (zie foto's) willen weg polijsten met de hand, maar weet niet welk product daarvoor het beste is? De krassen zijn niet voelbaar als je er met je nagel over gaat, dus volgens mij is het weg te polijsten. (de auto is een Lexus IS300h uit 2013 in Sonic Titanium Metallic, zoals op de foto)

krassen_kat_1.jpgkrassen_kat_2.jpgkrassen_kat_3.jpgis_sonictitanium-darkroseleather.jpg
 
Beginnen met finale op een groene pad zou ik zeggen en van daaruit eventueel opschalen mocht het niet voldoende zijn.
Als je opschaalt ook altijd weer afschalen.

Te zwaar beginnen, kost alleen maar meer spierkracht, terwijl het mogelijk niet nodig is.
 
  • Leuk
Reactions: NathanCelica
Oh ik zie het ja, dan is het oranje of wit.
Dan zou ik beginnen met wit evt opschalen naar oranje en is dat voldoende dan weer terug naar wit. Is dat niet voldoende iets zwaarder polijstmiddel nemen.

Met een machinale pad met de hand werken, is niet meest handige.
 
+1 voor Marcel. :)

Beginnen met een fijne combi. Zolang de krassen niet voelbaar zijn, maak je grote kans dat het te verwijderen is met de hand. Betonlakken zullen een stuk lastiger zijn aangezien swirls er machinaal ermet pijn en moeite uit kunnen gaan. ;)
 
Tja... de oorzaak. al veel geprobeerd hoor. Anti-katten spray rondom de auto, machine die hoge pieptonen laat horen om katten weg te jagen (zo'n 6 stuks zelf!). Niets helpt jammer genoeg. Gelukkig doet ze het 'maar' enkele keren per jaar, maar goed, die enkele keren zijn natuurlijk nog steeds te veel..