• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes in chroom

citroene

Detailing addict
19 jan 2016
7
63
35
Beste,

vandaag bij het wassen van de audi A3 Berline heb ik ontdekt dat er krasjes zitten in het chrome raamomlijsting.
2016-01-19%2019.23.40_zps8ejqbkyi.jpg


Weten jullie hoe ik dit het beste zou aanpakken ?

Alvast bedankt :)
 
Eens met @Tim.

(Geanodiseerd) aluminium heeft de vervelende eigenschap te gaan oxideren (niet te verwarren met roest!) om zichzelf te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Door dit met een polijstmiddel met schuurkorrel te behandelen, schuur je als het ware de 'beschermlaag' open waardoor de oxidatie alleen maar erger wordt. Je krijgt allemaal wit achtige vlekken....

Een optie is om een niet schurend polijstmiddel te nemen zoals Poorboy's prof. polish. Daarna is het zaak om het aluminium te behandelen met een semi permanente glascoating zoals Gyeon Prime voor optimale en langdurige bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Oxidatie is eigenlijk de benaming voor het reageren van een metaal met zuurstof. Roest is de gebruikte benaming voor het oxideren van ijzer.
Aluminium oxideert feitelijk harder dan ijzer, maar het ontstane product vormt een dun laagje dat zuurstof lastig doorlaat en daardoor een beschermend laagje vormt, dat verder oxideren voorkomt. Dit in tegenstelling tot bij ijzer.

Verder eens met behandeling met Professional Polish en de boel beschermen.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Normaal is dit spul hard zat om krassen te beperken, maar niets is krasvrij. Meer beschermen is jammergenoeg niet mogelijk. Wel coaten om verwering tegen te gaan.
 
Ik heb hier ook last van op mijn VW. ( witte vlekken op de sierlijsten.)
Ik was van plan om dit san te pakken met de Mothers Mag en Alu polish en dan beschermen met de Gyeon Trim.

Is de Mothers Polish te agressief? En komt het dan sneller terug? Omdat ik dat laagje weg haal?
En ik had begrepen dat ik dit goed kon beschermen met de Gyeon Trim, of kan ik dan toch beter een andere coating gebruiken?
 
Witte vlekjes kun je aanpakken, en Mothers Mag & Alu werkt daar prima voor. Officieel is geanodiseerd aluminium niet polijstbaar, maar het werkt wel. Al moet je flink aan de slag, omdat de toplaag echt knetterhard is. Daarna Gyeon Trim erover, dat werkt perfect.