• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes/strepen na gebruik van Menzerna SF4000

Porsche993

Detailing rookie
2 apr 2014
20
0
37
Klein vraagje: ik ben mijn wagen met een flex vrg en hex-Logic pads aan het polijsten. Eerst met fg500 op een oranje pad (speed4) en dan met sf4000 op wit (speed5). Ben nu even overgeschakeld op sf4500 op lichtgroen om te kijken of dit even goed gaat. Maar als ik een set gepolijst heb en ik wil de olie afvegen, blijven er altijd precies krasjes over. Dit zijn echter geen krasjes, want ik kan ze vanzelf wegvegen maar dan komen ze op een andere plaats weer terug (zelfs als ik een klein beetje druk op mijn doek zet). Ik moet wel zeggen: heb altijd met smat polishes gewerkt; de menzerna is de eerste dat-polish die ik gebruik. Zou dit kunnen liggen aan een te korte of te lange verwerking van de polish?

Hmm, SF4000 is grofweg vergelijkbaar met Monello Finale. Daar zitten best wel wat olieën in, zodat je lang kunt doorwerken.
Hoeveel heb je per paneel gebruikt en hoe snel ben je te werk gegaan?
En heb je ook schone doeken gebruikt? Doeken kunnen niet oneindig veel polijstresidu opnemen.

Set van 6 passes op ongeveer (niet getimed) 1,5 minuten. De eerste 3 met gemiddelde druk (mss 5cm per seconde)en dan de snelheid lager gezet en lichte druk gezet. Mss heb ik te lang doorgewerkt (en was de korrel van de sf al lang doorgewerkt? Ik vermoed dat de sf korrels wel snel afbreken doordat ze zo fijn zijn?) Of zou het iets te maken hebben met het feit dat ik op keramische lak bezig ben?

Ik heb de prep van gyeon genomen en ook nog met af finale geprobeerd (prep moet normaal sterker zijn toch?)
A5B5FFDE-88B0-4C1F-BCF0-59AE05C22E57.webp
Dit is dus een foto van hetgeen ik bedoel. Kzou niet weten aan wat dit ligt, maar als je uitpoetst staan er makkelijk zo'n 20 strepen op.

Gebruik je afplaktape? Wat ik zie zijn lijmresten van tape die in je doek zitten.

Ik denk niet dat het polijstmiddel is, dat ziet er niet zo uit.

Gebruik inderdaad 3M tape, zou het kunnen dat er lijmresten in de doek terechtkomen? En hoe krijg ik dan het best de rubbertjes langs de deur afgetapet? Of mss gewoon niet aftappen en achteraf met prep of apc overgaan?

Gegarandeerd dat dat het is! Ik herkende het meteen. Het is altijd lastig, maar met je doeken tape ontwijken. Niet afplakken kan, dan inderdaad APC / Prep bin de hand houden en meteen afnemen.

Ok, bedankt voor de hulp, ik ga de tape er af halen (behalve dan op de geribbelde trims onderaan)

• Leuk
Reacties: Tim