• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kraspaleis Saab cabrio

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
conv_2141.jpg


Komende week heb ik 2 dagen een Saab 9-3 Cabrio voor de deur. Zoals je ziet heeft ie nogal wat krassen.

Ik denk eraan de auto te polijsten met Scholl concepts purple pad icm Monello Inizio/Mezzo, de oranje pad icm Monello Mezzo en daarna een finishing pad icm Monello Finale. Als jullie de foto zien, heb ik dan een voorlopige goede keuze gemaakt of is er een beter alternatief. Graag advies.
 

Bijlagen

  • conv_2140.jpg
    conv_2140.jpg
    320,6 KB · Weergaven: 127
Testspotten...
Ik zou beginnen met een medium pad/medium polijstmiddel mocht dat niet afdoende zijn zou ik S3/Scholl paars proberen.
finish met S30/finale en wil je helemaal een flitsende finish doe je ook nog een finish met een zachte finishing pad en Rupes wit polijstmiddel
 
Zorg dat je naast de Monello ook nog een ander merk polijst achter de hand hebt.

ik heb 2 Saab 9-3 viggens gehad (beide zwart) die met de Monello heel erg last hadden van sticky paint. Vooral na gebruik van eraser was de lak zo van de hobbel dat er niets meer af te nemen is.

Na wisseling van Monello naar SSR geen last meer gehad. Afnemen heb ik toen met S&W gedaan omdat die de lak niet zo schraal maakte.
 
Vlerk, ik heb het zo druk gehad met allerlei andere zaken dat ik nog geen tijd heb gehad foto's te plaatsen. Het resultaat was verbluffend in ieder geval