• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen door de lak bij de bestuurders deurgreep

Normaal ben ik ook van het "doe maar normaal" principe maar aangezien deze schade door een ander is gemaakt en de Volvo er zeer goed bijstaat zou ik het zonde vinden om de waarde te verminderen door "oplap werk" in plaats van keurig herstel.
Ik neem aan dat de veroorzaker betaald dus waarom zou je je auto minder waard laten worden?

@Altos ja, mee eens.
Ik heb er (nog) niet heel veel verstand van, maar de duurdere geboden optie is in jouw ogen dus niet overdreven, qua wat ze wilden gaan doen?

Normaal ben ik ook van het "doe maar normaal" principe maar aangezien deze schade door een ander is gemaakt en de Volvo er zeer goed bijstaat zou ik het zonde vinden om de waarde te verminderen door "oplap werk" in plaats van keurig herstel.
Ik neem aan dat de veroorzaker betaald dus waarom zou je je auto minder waard laten worden?
Dit dus exact ,ik vermoed dat “de 40 euro optie” een beetje neerkomt op beunhazerij en dan zit je zelf met een heel lelijke plek op de auto.
Ik persoonlijk zou in dit geval zeker ook voor de duurdere optie gaan das meer kans op succes.

Tja, wat is duur, een hoog uurloon is tegenwoordig heel normaal geworden helaas dus alles is duurder dan wat ik normaal vind (sorry, ben bijna 45 en klink al als een ouwe l*l).
Maar mijn punt blijft hetzelfde, de Volvo wordt minder waard door “zichtbare” schade, bij compleet herstel zo veel mogelijk “onzichtbaar” hersteld.
Ik zou het weten, wie de schade ook gemaakt had en wat de kosten zouden zijn. We hebben allemaal wel eens pech zeg ik altijd maar.

• Leuk
Reacties: Ester
Die prijzen zijn de 2 uitersten van zon plek aanpakken.
Ben benieuwd wat ze in Leiden zouden zeggen als je het netter wilt dan bijwerken. Dat ze in Noordwijk meteen maximaal inzetten snap ik ook niet helemaal.
Overigens wel mee eens dat als het verzekeringswerk is je beter naar kwaliteit van eindresultaat moet kijken dan naar de kosten.

• Leuk
Interessant allemaal.
Dank jullie wel voor het meedenken.
Mijn vader leest mee.
Inderdaad zijn het 2 uitersten maar hij kan zeker vragen wat ze in Leiden kunnen bieden als hij vraagt om netjes onder handen nemen ipv even gauw.
En natuurlijk zijn de uurlonen hoog, soms denk ik: gelukkig maar want anders kunnen die mensen ook niet meer leven.
Ik ben maar 2 jaar jonger hoor @Altos, ik snap je wel.

• Leuk
Reacties: Altos
Klinkt of het er een beetje van af hangt hoe de relatie met de buurman is en blijft. De buurman maakt schade dus kost het in principe zijn premie of hem veel geld als hij het niet via de verzekering wilt laten doen. Goede reparatie is helaas niet altijd goedkoop, maar het lijkt mij dat een tussenweg kwa prijs en werk met spotrepair mogelijk zou moeten kunnen zijn.
Blijft soms lastig als je met vrienden/buren een financieel dingetje moet oplossen maar hij was fout en het is zonde om een nette auto waar je zuinig op bent hierom halfbakke te laten repareren.

• Leuk
Dat klopt @Jellezz, maar vanuit de buurman bekeken geldt natuurlijk ook dat je de relatie niet wil verpesten. Als ik tegen de auto van de buren rijdt, dan zou ik me heel rot voelen als zij erop 'achteruit' gaan, dus dan maar even door de zure appel heen bijten en het netjes laten fiksen.

Ja, precies! Maar het blijft een lastige situatie. Mooiste zou een mooie middenweg zijn met een prima reparatie voor een schappelijke prijs. Soms lijken schades er minder erg uit te zien dan dat ze uiteindelijk moeten kosten om het netjes te kunnen repareren. Het kan zeker nooit kwaad om bij verschillende bedrijven langs te gaan, er zit soms best verschil in prijs en manier van repareren.

• Leuk
Reacties: Jansen en Ester
Ik geloof dat mijn vader zaterdag nog even langs wil gaan in Leiden om nog even te bespreken.
Hij is niet zo gek van auto’s als ik, maar heeft wel plezier in autorijden en is ook behoorlijk tevreden over de koop van deze Volvo, mede omdat hij nog zo netjes is (nu iets minder dus).
Volgens mij is de relatie wel in orde, nog steeds, maar er is dan ook nog niks besloten.

• Leuk
Reacties: Jellezz en Altos
In Leiden stelden ze voor om de krassen te polijsten en de ‘zwarte’ gedeelten waar de lak volledig weg is, bij te tippen met lak. Voor ongeveer €40.

Een lakstiftje op originele kleur kost al snel € 20-25.
Een uurtje werk on het te polijst en aan te tippen, tel daar een gemiddeld uur tarief bij, dan kan het alleen maar een "het mag niks kosten" oplossing zijn.
Waar niet perse wat mis mee hoeft te zijn.

• Leuk
Voor €40,- kan het niet perfect worden, maar voor €40,- is het proberen wel waard. Verfspuiten kan altijd nog. Wie weet is het resultaat voor eerst goed genoeg?

• Leuk
Ik geloof dat mijn vader zaterdag nog even langs wil gaan in Leiden om nog even te bespreken.
Hij is niet zo gek van auto’s als ik, maar heeft wel plezier in autorijden en is ook behoorlijk tevreden over de koop van deze Volvo, mede omdat hij nog zo netjes is (nu iets minder dus).
Volgens mij is de relatie wel in orde, nog steeds, maar er is dan ook nog niks besloten.
Daar waar ik ga vragen ze “voor jezelf of voor de verzekering” en ja daar zit prijsverschil in.
800 euro = verzekerde waarde
Ik gok 400/500 = “voor jezelf”…
Ik zeg niet dat elk adres zo denkt maar goed das een beetje de verhouding m.a.w. het kan kwalitatief goed en dan iets goedkoper dan 800.
Dat gezegd hebbende het gaat om de verzekering van de buurman dus ik zou het gewoon via die verzekering afhandelen.
Dan heb je ook geen scheve gezichten achteraf.

• Leuk
Het zijn twee uitersten, maar ik krijg zelf een onbehagelijk gevoel bij een offerte van 40 euro voor deze reparatie. Nu ken ik het bedrijf niet, maar ik ken geen enkel spotrepair bedrijf wat dit voor 40 euro kwalitatief goed herstelt.

Mijn advies is dit gewoon via de verzekering te laten lopen. Ik begrijp de wens om op goede voet met elkaar te blijven wonen, maar juist over dit soort onderhandse dingen kan de meeste wrijving ontstaan. Het uit handen geven aan de verzekeraar zorgt vaak voor de meeste rust, omdat die het verder afhandelen en je niet zelf hoeft te steggelen over offertes en kosten.

• Leuk
Reacties: Thomaso
Welke oplossing je vader ook kiest, denk ook aan vervangend vervoer: als dat nodig is, en de auto is 2 dagen weg, kost dat ook nog aardig wat geld in veel gevallen. Ik weet niet of bij de 800 euro optie vervangend vervoer mee was gerekend?

Als het een herstelling onder de verzekering is, zou er een vervangvoertuig bij moeten zijn, inbegrepen in de herstelling.
Je hebt in dit geval recht op een vervangvoertuig zolang de herstelling duurt, het schadebedrijf kan deze kosten (gedeeltelijk) terugvorderen bij de verzekeraar.

800 euro lijkt mij van de pot gerukt en is erg veel.
reken gemiddeld een 60-70 euro per uur aan loonkost. 2u werk aan demontage en montage, 1-2u aan herstelling, 1u lakken, totale werklast van 5u + producten en wat "klein materiaal" + wat marge waardoor je op een 500-600 euro max. zou uitkomen.
Ik zou voor een 2de opinie gaan bij een andere hersteller.

Mocht het via de verzekering gaan, vraag dan ook even na welke herstellers erkend zijn door hun en ga eens horen bij die zaken.

• Leuk
Daar waar ik ga vragen ze “voor jezelf of voor de verzekering” en ja daar zit prijsverschil in.
800 euro = verzekerde waarde
Ik gok 400/500 = “voor jezelf”…
Ik zeg niet dat elk adres zo denkt maar goed das een beetje de verhouding m.a.w. het kan kwalitatief goed en dan iets goedkoper dan 800.

@Ric325i precies, in Noordwijk was dat hun eerste vraag: gaat het via de verzekering? Dus mijn vader had deze gedachte ook al.

Ik vroeg me ook nog af: de geboden optie voor €800 was inclusief het spuiten van de halve bumper. Mij leek dat totaal onlogisch want: hoe kan dat ooit mooi worden?? Dan is er toch altijd kleurverschil en überhaupt is het toch zichtbaar de de ene helft ‘anders’ is?
Ik begrijp dat ze het misschien zo aanbieden vanwege minder arbeidsuren oid. Maar het lijkt mij toch niet de bedoeling, of is dit iets wat normaal is/vaker gebeurt?