• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen en swirls verwijderen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het even opgezocht:

http://www.audiforum.nl/forum/poetsen-and-wassen/53996-wetsanden.html

Is een stuk gemakelijker voor me om uit te leggen. Terwijl weet ik ook wat het is.

Dit zijn ze dan!

IMG_1320.webp

IMG_1322.webp

IMG_1321.webp

Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn?=-o

Zo he?! Ik vraag me echt af waarom men een schuurspons gebruikt? Het woord zegt het toch al; schuurspons? Heel erg jammer.

Ik denk dat je met de hand de glans terug moet kunnen krijgen, helemaal eruit is met de hand niet te doen.

Hij heeft geblonken als een spiegel. Dus, ik was tevreden! Want ik had het koetswerk eerst behandeld met 'Sonax' "Krasverwijderaar", resultaat -> praktisch nihil. Daarna met 'Sonax' "Polish+Wax" (Nano-Pro) nr. 3.
Toen was het iets beter. Daarna heb ik hem dan met kleurwax behandeld. Toen blonk hij als een spiegel, met hier en daar één enkel klein krasje! Maar dat zie je wel meer aan een 8 jaar oude wagen. Tot we 4 weken verder waren, toen zag je alle krassen opnieuw.

Kleurwax... ;-p :|~* De Sonax polish e.d. is te licht voor dit soort zaken. Wat je nu gedaan hebt is de boel opvullen met een kleurtje, alles zit er gewoon nog, zoals je hebt gemerkt.

Dit keer was het een product van 'Simoniz', "Colour Polish" -> 'Cleans, restores & waxes Removes swirls & scratches', dit zijn toch nog van die echte verkoopsargumenten voor de leek hé?

Het lijkt op de foto's al veel minder erg als ik in eerste instantie had ingeschat, de Micra waar ik op doelde was helemaal gewassen met zo'n super sponsje..

Dit lijken zulke kleine oppervlaktes dat iemand met gedegen kennis hier nog wel eea aan zou kunnen doen.
Mochten de lakdiktes het toelaten dan zou een poging tot wetsanden en daarna polijsten het wellicht nog wel een heel eind kunnen gaan oplossen.
Overigens kleven er nogal wat risico's aan, dus zeker goed over nadenken voor je dat laat uitvoeren.

Oef!
Dit is al een hele opluchting. Ik zie het persoonlijk terug zitten om het eventueel zelf te herstellen, i.v.m. "wetsanden".
De raadgeving van 'Dibbuz' #3, zal ik dan zeker overwegen.
Thnx.

Ik begrijp je reactie niet helemaal.. je gaat dus zelf aan de slag met een DAP en de monello polijstmiddelen ?
Tot dusver een goede keuze !

Wetsanden is echter wel even iets heel anders en zeker niet iets voor een beginner ! Als dat misgaat dan kan je de auto zeker weten naar de spuiter brengen.
Je zal eerst de lakdiktes moeten meten voor en tijdens het schuren.
Daarnaast moet je ook weten hoe je het wetsanden toe moet passen en er speciaal automotive schuurpapier in de juiste gradaties voor hebben.
Na het wetsanden zul je ook (afhankelijk van de laatste schuurgraad) aardig wat uit de kast moeten halen om die schuurkrassen er weer uit te polijsten.

Volgens mij bedoelt ie met 'terug zitten' het niet echt zien zitten en dus liever het wetsanden laat voor wat het is ( oftewel liever niet doen )
Kan het mis hebben, altijd een beetje gokken met hen die uit Belgenland komen ]d~^

Ik ga het toch eerst handmatig proberen met:
-eerst met Chemical Guys n°778 - Paint Correction 1
-daarna 3M Perfect-it III Polijstpasta fijn en dan Commandant 5 Car-polish.
Daarna heb ik nodig:
-applicators zoals de Autoglym Perfect Palm Applicator en gewone zoals de Monello White Polishing CCS Euro Foam
-een paar microvezeldoeken
Dan een goede wax aanbrengen en nadien nog een 'sealer', dit is een product dat op zijn beurt de wax beschermt en doorgaans een maand of 6 meegaat.
Dit is momenteel zowat mijn strategie. Ik vermoed dat dit als manuele methode het meest gunstige is. :ja

@derockere: ik ben bang dat de strategie aangepast mag worden .... gaat 'm nl niet worden ben ik bang.
Handmatig een poging wagen is niet verkeerd, alleen de keuze van middelen is niet juh-van-het om het zo maar te stellen

Dan een goede wax aanbrengen en nadien nog een 'sealer', dit is een product dat op zijn beurt de wax beschermt en doorgaans een maand of 6 meegaat.

Sealer gaat beter onder de wax;)

Met alle respect, ga je eerst nog even verder inlezen op dit forum! Je kan er veel van leren, dat doe ik ook nog regelmatig hier!

Status
Niet open voor verdere reacties.