• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in de Waxlaag?

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Ik heb de lak gepolijst met de dap 500 en de monello mezzo en finale. Lak gevoed en daarna de exsealant van Poorboy's (waxlaag) na 2 wasbeurten heb ik de waxlaag herstelt met een spraywax van Poorboy's.
Afgelopen wasbeurt heb ik om het ergste zand te verwijderen een nieuwe wasborstel van Gardena gebruikt. Deze is speciaal voor auto's. Ik vind hem niet bijzonder zacht maar hard is het ook niet.
Nadat ik de auto afgenomen had zag ik allemaal van die vegen veroorzaakt door de borstel. Ik kan mij niet voorstellen dat dit in de blanke laklaag zit. Maar zeker weten doe ik het niet. Zou het kunnen zijn dat de krassen in de waxlaag zitten en deze met een spraywax of een echte wax weer verdwijnen? Hoop dat jullie iets weten.

Wasborstel van Gardena met bon terugbrengen !

Wat betreft die vegen, grote kans dat die nl door de wasborstel zijn veroorzaakt.
Spraywax gaat je niet helpen, boost wel een waxlaag maar doet verder niks.
Mijn advies: wassen en dan dapje met finale, grote kans dat het dan gewoon weg is.
Daarna weer een afwerklaag middels een sealant of een wax er op doen en nooit meer met een wasborstel aan de gang gaan

Krassen in de waxlaag? :lol rofl

Doe jezelf en ons een plezier, geef die borstel een heel mooi plekje ...

... op de bodem van de vuilcontainer.

Spoel de wagen ruim af (al dan niet met een HD of met SSF) en ga dan pas wassen. Gebruik hiervoor een goede washmitt :ja

mk-us zei:
Wasborstel van Gardena met bon terugbrengen !

Wat betreft die vegen, grote kans dat die nl door de wasborstel zijn veroorzaakt.
Spraywax gaat je niet helpen, boost wel een waxlaag maar doet verder niks.
Mijn advies: wassen en dan dapje met finale, grote kans dat het dan gewoon weg is.
Daarna weer een afwerklaag middels een sealant of een wax er op doen en nooit meer met een wasborstel aan de gang gaan

+1:ja

Zelf had ik voor de winter de hele auto met de DAP en Poorbouys SSR 2 & 1 onderhanden genomen. In de winter dacht ik slim te zijn en de sneeuw van de auto met zo'n gardena autowasborstel te verwijderen. Ik dacht dat die zo zacht zou zijn, dat hij niet zou krassen. |-)zzz
Ik weet nu wel beter, die gardena autowasbostel krast wel!! ]-0
Als de auto in de zon staat, zie ik geen swirls, maar de vegen van de borstel en nu kan ik hem weer met de DAP onderhanden gaan nemen.
Dappen vindt ik wel enorm leuk om te doen, maar dit was toch niet de bedoeling.

Dus doe die borstel maar weg.

Was aandachtig aan het lezen, maar in de 2de zin kreeg ik een grote rilling van het woordje wasborstel.

Weg die handel.
Kan je nog wel is gebruiken om iets te poetsen, maar geen wagens!

Enige oplossing lijkt me terug een een middagje met de DAP aan de slag.

Antwoorden zijn duidelijk. Tja, beginnersfout zeg maar. En dat terwijl ik een HD heb met een autobrite foamlans en snowfoam. En een prachtige Mequiars wassmitt. Ga ik met een wasborstel de voorwas doen. Had niet verwacht dat dat zo zou krassen.

Toch vind ik dat de lak wel erg snel krast van zo'n wasborstel. Je zou van zo'n laklaag wel wat meer krasbestendigheid verwachten.

waarom zou je dat mogen verwachten van een lak? er zijn zelfs zulk zachte lakken die al swirls geven door teveel druk met een mf doek. zo'n borstel is naar mijn weten helaas funest voor elke autolak, hard of zacht. vandaar ook de reacties hier om deze niet meer voor de auto (elke auto) te gebruiken.

@dani: ik verwacht dat er tegenwoordig met al de huidige technieken zijn die er voor zorgen dat je nooooit meer krassen krijgt in de lak ( tenzij betonblok van 3 hoog :lol ), maar helaas.
Ach ja, anders hadden wij met z'n allen een andere hobby moeten zoeken en Tim een ander bedrijf

Ga de borstel natuurlijk niet meer gebruiken. Maar hij is echt niet veel stugger dan de mothers weelbrush. En die zet ik elke keer op mijn lichtmetalen velgen.

Lexusfreak zei:
Juist op je velgen, niet op je lak van je auto ;)
Die laklaag is toch hetzelfde als de blanke laklaag op mijn auto? Deze zou dan met de Mothers ook enigzins moeten krassen. Maar maakt niet uit, ik moet gewoon geen wasborstel op mijn auto gebruiken dat is wel duidelijk.

mk-us zei:
ik verwacht dat er tegenwoordig met al de huidige technieken zijn die er voor zorgen dat je nooooit meer krassen krijgt in de lak ( tenzij betonblok van 3 hoog :D ), maar helaas.
Ik heb iets gevonden dat toch dicht in de buurt komt. Als dit echt waar is tenminste.

Mooie oplossing, maar als ik dit er op laat spuiten, zal ik toch minder aan de autolak bezig zijn. :confused:

@Moderators: Als de link niet mag, hoor ik het wel.

Laatst bewerkt door een moderator: