• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in lak

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Deze morgen een onaangenaam verrassing: iemand heeft een serieuze streep getrokken in mijn lak.

Omdat ik graag zo'n kras weg wil werken vraag ik hier hulp. De kras is niet zo diep, maar je ziet het hoe dan ook op een zwarte wagen. Aan de andere kant is er ooit iemand tegen gereden en heb ik ook nooit geweten wie. Daar zijn ook een aantal krassen zichtbaar.

Kan ik die krassen wegwerken door te handpolijsten? Ik heb geen DAP ter beschikking en weet eigenlijk niet hoe ik het moet doen. Iemand tips? Alvast bedankt!

(Later vandaag nog wat foto's plaatsen van de schade.)

Als je de kras nat maakt en hij is weg dan zit het in de blanke lak.
Alleen of het compleet te verwijderen is zal lastig te zeggen zijn op afstand.
Ik wacht even op de foto's, zonder DAP wordt het sowieso lastig met zichtbare krassen in de schaduw maar je kan het wel flink verbeteren.

Dat is zuur! In dit topic kun je lezen hoe je een kras kunt herstellen. Denk wel dat het met de hand of heel moeilijk,
Of onmogelijk wordt een kras te verwijderen.

Een kras verwijderen is inderdaad onmogelijk. Je kan alleen de lak eromheen verwijderen ;-)

Hierbij de foto's (niet echt de duidelijkste).

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Je kunt lak 'herstellen' maar dan zou ik eerst de lak die erop hoort bestellen incl. coating en deze licht aanbrengen met een zeer smal kwastje met omvang van een tandenstoker, wel vooraf even goed schoonmaken en ontvetten natuurlijk.
Na het '24 uur' drogen kun je deze lak weer verdelen met bijvoorbeeld compound op een DAP en afwerken met een goede polish.
Uiteraard moet je wel wat geduld hebben.

Zonder DAP/rotary kom je niet ver, wat ik anders zou proberen is een Uni-ball van Monello op een boormachine. Zorg er alleen wel voor dat je min. 1500 - 2000 toeren met dat ding behaalt wil je een beetje resultaat krijgen.