• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen Motorkop

Kalloewase

Detailing addict
2 jul 2018
20
60
Beste Carcleaners,

Ik ben zo slim geweest om vliegen te verwijderen van mijn motorkap met Autoglym Paint Renovator.
Het resultaat is dat de vliegen eraf zijn, maar het zit nu helemaal vol met krassen.

Wat is de beste manier om dit te herstellen ? Is laten polijsten de beste optie ?

20180702_134329.jpg20180702_134308.jpg
 
Eens goed ontvetten met IPA of met een gelijkaardig product (bijvoorbeeld Gyeon Prep) kan al wonderen verrichten.
Indien het probleem in dat geval nog niet verholpen is, spreken we over schade die (meestal) op te lossen valt door te gaan polijsten.
Normaal gezien volstaat het om dit met Finale te doen.
 
Wat heb precies gedaan? Auto gewassen en gekleid en daarna aan de gang gegaan met de paint renovator (op een doek)?
Het lijkt alsof je de renovator op een doek hebt gedaan en daarmee bent gaan boenen, want het lijkt alsof je de druk van de vingers kan zien in de vorm van de krassen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb wel eerst de auto gewassen. Daarna inderdaad de paint renovator op een doek gedaan en daar mee staan boenen.
Je ziet inderdaad een beetje de vingerafdrukken staan. Ik vrees dat ik de vliegresten die loslieten de krassen hebben veroorzaakt.
Als ik wax aanbreng dan lijkt het minder erg te worden, maar na 2 wasbeurten ziet het er weer uit zoals op de foto.
 
Met een laagje wax verhul je het een beetje, maar doe je niets aan "het probleem". Met polijsten lijkt me dat je dit vrij gemakkelijk weg krijgt.
 
Is zo'n plek alleen machinaal te polijsten of zou het ook met de hand kunnen omdat het een relatief klein oppervlak is ?
Sorry ik heb nog niet zo veel kennis mbt detailing :)
 
Zal ongetwijfeld ook met de hand kunnen, maar ik heb ook nog maar een beginner, dus iemand anders kan daar beter op antwoorden.

Misschien dat je kunt aangeven uit welke regio je komt en wellicht is er iemand bereid om te helpen. ;)
 
Is zo'n plek alleen machinaal te polijsten of zou het ook met de hand kunnen omdat het een relatief klein oppervlak is ?
Sorry ik heb nog niet zo veel kennis mbt detailing :)

Dit zou je handmatig kunnen polijsten, maar hier dien je zeker te letten op een aantal belangrijke punten...
Een product handmatig gaan gebruiken geeft altijd het risico dat je drukpunten creëert, terwijl je de druk machinaal gelijkmatiger kan verdelen.

Er is een kans dat de schade op je motorkap juist komt doordat je op een verkeerde manier druk hebt gecreëerd (gefocust in je vingers) en hierdoor krasjes hebt gemaakt (marring). Zeker iets om bij op te letten dus.

Als je op lange termijn van plan bent om je auto netjes te houden, kan je evengoed investeren in een polijstmachine zoals de DAP.
 
Laatst bewerkt:
Dit is marring... waarschijnlijk een doek gebruikt doe niet goed schoon was en even te hard geboend.

Marring ziet er vaak erger uit dan het is, een finishing polish of in het ergste geval een medium polish zal het wel verhelpen.

Toch eeuwig zonde op zo een nieuwe auto.. waar woon je ergens? Is vast wel iemand die je een handje wil helpen.

Binnen 30 minuten is die kap weer strak in de juiste handen.
 
Bedankt voor alle reacties.

Waarschijnlijk is het ook o.a. gekomen door met de vingers druk te zetten op de lak.

Ik heb wel een microvezel doek gebruikt. Misschien dat ik het dan gewoon probeer met een goede polish.
 
Waar woon je? Als je in de buurt van Oosterhout zit kan je een keer langskomen en kijken of het weg gaat met licht machinaal polijsten.

Ik ben op dit moment aan het verhuizen naar Zevenbergen dus dat ligt wel redelijk in de buurt. Super bedankt voor je aanbod! Dan rij ik binnenkort even langs :)