De Ultimate Compound, vind ikzelf, reageert sterk op de hardheid van de pad die je gebruikt. Op een harde pad kan het best wel wat power hebben, maar op een zachte pad kan het best goed finishen.
Als je dus meer correctie wilt, moet je eigenlijk een wat hardere pad hebben om meer druk op de korrels te zetten en dus meer te kunnen slijpen. Ik weet niet of Meguiars nog steeds die gele padjes met een stuknaad op de rand levert, maar als jij die nu hebt gebruikt, dan heb je eigenlijk een te zachte pad. (Naast het feit dat deze stiknaad scherp is en dus voor krassen kan zorgen)
Wat ik via mijn telefoon kon zien, omdat ik verder in kon zoomen dan via de PC, is dat je met het boenen en schrobben om de lijm weg te krijgen, je een doffe plek om de donkere letter hebt gecreëerd. De letters vallen nu nóg erger op. Hoogstwaarschijnlijk zal je de letter altijd iets blijven zien, omdat de plakletters al die tijd de UV-straling van de zon hebben tegengehouden en de onderliggende lak minder is verkleurd (lichter) dan de omliggende lak.
Wat dus overblijft, dat noem je ''ghosting''. De letters blijven veelal wat opvallen door kleurverschil of zelfs omdat de omlijning van de letters altijd zichtbaar blijft.
- Je zou dus op z'n minst de doffe vlek om de letters heen kunnen wegpolijsten en checken of dit voldoende effect heeft om de letters niet meer duidelijk te zien. Dit kan met de pad die je hebt en dan zal je vaker moeten herhalen. (Is niet binnen een paar veegjes gebeurt) Of je gebruikt een ietwat hardere pad waarbij je, nadat de doffe vlek weg is, je steeds minder druk zet op de pad om een steeds mooiere finish over te houden.
Grote kans dat dit stuk paneel dan wel een stuk mooier zal zijn dan de omliggende panelen en dát valt natuurlijk ook wel weer op.