• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen ongelakt kunststofdeel verwijderen

Djurre1980

Detailing addict
22 aug 2011
11
60
Ik schuurde vanochtend met mijn Chevy pickup per ongeluk langs een brievenbus van een huis
Schade is nihil, toch een kras in een ongelakt kunststof deel.
Jammer, maar is zoiets te repareren?
Ik weet dat Volvo Smartrepair kent, met o.a. de mogelijkheid tot het repareren van krassen in ongelakte bumpers.
Ze kunnen zelfs de structuur weer terugbrengen in de bumper, is er een benaming voor deze reparatietechniek?
Ik zoek dus een bedrijf die zoiets kan, en het zou mooi zijn als dat bedrijf meteen een poetsbedrijf is, want ik wil 'm ook een keer een professionele poetsbehandeling geven.

Ik woon in Hoevelaken.

Alvast bedankt voor tips.

7951098942_afaef5b37c_b.jpg
 
Misschien is dit wat:


Wat betreft het professioneel laten detailen van je auto, daar kan ik je geen tips voor geven. Ik zou zeggen: ga lekker zelf aan de slag. Wil je toch dat een professional aan de slag gaat met je auto, dan raad ik Diventa Bella aan.
 
Ik denk niet dat dit bovenstaande filmpje van toepassing is op de chevy met de zwarte kunststof bumper. Zelf zou ik niet weten hoe je dit weer onzichtbaar kunt maken. Als je het schuurt slaat het wit uit, en haal je de structuur weg. Als je het opvult dan blijf je kleurverschil zien en klopt de structuur van het kunststof op die plek ook niet meer..

En inderdaad, het is misschien een flinke chevy. Maar als je in de buurt een machine kunt lenen en jezelf even inleest hier dan kun je al aardig resultaat boeken. Ook zou ik een paar flesjes trimrestorer bestellen... (en niet omdat het plastic er slecht uit ziet, maar puur omdat het zo ongelofelijk veel is!)
 
Heren, misschien was mijn vraag iets te voorbarig.
Na betere inspectie vanavond heb ik gezien dat de 2 krassen niet of nauwelijks door de structuur heen gekomen zijn.
Ik kan die krassen dus zelf wel wegpoetsen.
Die cladding (plastic platen) laten zich vrij makkelijk bewerken, ik heb wel eens een kras weg gehaald met een schuursponsje, en daarna Refinish Restorer eroverheen :)
Zie je niks meer van.

Die cladding heeft me nu al meerdere keren voor schade behoed en zo dus ook vanochtend.
Ik schuurde gewoon langs die metalen brievenbus, en de enige schade is dus een paar lichte krasjes in de cladding en een witte veeg van de brievenbus, verder niks.
Is nu al de 3e keer dat ik door al dat plastic goed weg kom rofl

In ieder geval bedankt voor jullie tips / meedenken.