• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen - ScratchRepair enz.....

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Beste Cleaners;

Aan de zijkant van mijn auto zijn enkele redelijke krassen zichtbaar. Net wel c.q. net niet door de lak heen. Vermoedelijk door een sleutel of scherp voorwerp ontstaan. Oorzaak is echter niet belangrijk.

Er zijn meerdere bedrijven die beweren krassen, op verticale vlakken, nagenoeg voor 100 % te kunnen bijwerken. Ik bedoel daarmee niet het voor een deel overspuiten van de auto, dus niet een vlak overspuiten. Ik bedoel bedrijven die de kras opvullen en vervolgens polijsten en bijwerken.

Zijn er cleaners die ervaring hebben met dit soort schadeherstel.
Zowel positieve als negatieve ervaringen, zodat ik me een mogelijk beeld kan vormen van de kans van slagen ..............

Alvast dank. PS. Mocht je goede ervaringen hebben met een bedrijf of persoon in de regio Eindhoven, dan verneem ik dat heel graag. Leonneke.
 
Waarschijnlijk hebben ze het over wetsanden. Hierbij wordt de kras goed ontvet en vervolgens d.m.v. bijvoorbeeld een tandenstoker opgevuld met lak. Als de lak droog is wordt deze 'gewetsand'. Door middel van schuurpapier op waterbasis wordt de overtollige verf weggeschuurd. Vervolgens wordt de doffe plek die ontstaat is door het schuurpapier tot hoogglans gepolijst.

Goede manier van schadeherstel en als het goed gedaan wordt is de kras idd zo goed als niet meer te zien. Er bestaat echter altijd een kans dat het mis gaat en dat je met het sanden door de blanke lak gaat. Als het bedrijf een beetje ervaring heeft met sanden en een lakdiktemeter heeft zou ik zeggen dat de kans vrij klein is dat dit gebeurt!
 
^^^ :ja

Er zijn hier mensen op het forum die dit wel eventueel zouden kunnen denk ik..

Wil niemand extra werk bezorgen..;)
 
B.K. zei:
^^^ :ja
Er zijn hier mensen op het forum die dit wel eventueel zouden kunnen denk ik.. Wil niemand extra werk bezorgen..;)

Okay. Alvast dank voor de info. Nou ben ik natuurlijk nog "pretty new" op dit forum, dus nog weinig krediet opgebouwd .........
Maar;

Wie heeft eventueel de kennis, kunde en interesse om mij kras te behandelen. Voor de volledigheid, ik weet dat dit soort zaken geld kosten en ik ben uiteraard bereid om te betalen.

Wie wil me helpen, beter gezegd, van de kras af helpen ..........

Leonneke ( omgeving Valkenswaard - Eindhoven enzovoorts ).