• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen, steenslag en troep weg halen en netjes krijgen

slijptol

Detailing rookie
8 aug 2009
2
0
Hoi,

Heb even rond lopen kijken en lezen in dit forum maar had toch wat vragen,

Nu wil ik mijn auto weer netjes krijgen aangezien dat de vorige eigenaar er niet echt zorg voor gedragen heeft (en ook niet me gereden heeft)
Zitten er hier en daar wat krassen en aan de voor kant aardig wat steenslag ook heb ik net ontdekt hebben de bumpers wat tikjes gehad en is dit volgens mij met een kwast of zo aardig beunig hersteld met paars (auto is metallic donker blauw) jammer dat ik dat nu pas zie.


Ok, nu wil ik morgen het zo netjes mogelijk gaan krijgen ik zou willen weten hoe ik de krassen (sommige zijn redelijk diep) zo veel mogelijk kan verwijderen en graag zou ik willen weten hoe ik de steenslag kan verwijderen.

Nou was ik van plan dit te doen.

Wassen
polijsten met een krasverwijderende polish (werd mijn aan geraden om polish te nemen met een soort kleur al in dus die heb ik maar gekocht donker blauw)
daarna wouw ik het ergste steen slag met touch-up paint herstellen en dan met wetsand af schuren (is 1200 goed?) en weer polijsten met het zelfde middel.

Wat is er al fout aan deze lijst?


Nu ben ik niet echt bepaalt helemaal thuis in het detailen heb al wat keer motorfiets en vorige auto gedaan dat ging prima maar wil het nou echt netjes doen.

Er is een een lekker assortiment aan krassen van wat lijkt schuurspons te zijn tot steen slag en wat lichten en diepe krassen. gelukkig niets mega groot of lang er zijn ook nergens barsten of zo.

kan iemand mij wat extra uitleg en tips geven?
Ik heb zelf een polijst machine.

Owja,

heeft iemand een idee hoe leer weer in kleur te krijgen mijn mooi interieur heeft 1 plek waar de kleur gewoon weg ge sleten is hoe krijg ik die weer in kleur?
 
hoi, allereerst welkom

het is eigenlijk nooit van te voren te zeggen OF je er iets uit krijgt of niet.

in principe, waar geen lak meer is, is niets meer te poetsen, en zal dus opgevuld moeten worden..

dit kan je doen met een lakstift

daarna zou je het inderdaad kunnen wetsanden, pak hierbij zo een fijn mogelijke korrel, dit scheelt een hoop nabewerking

je zou hen eerst met een 1200, dan 2000 en dan 3000 kunnen wetsanden,

de plekken zijn dan terug te polijsten, mits je in bezit bent van een rotary (roterende polijst machine) en de bij behorende pad's en compound's

dit is al bij al een vrij risky operatie, en zou het niet zomaar "even snel" doen!
je kan er serieus schade mee maken!

mocht je nou in het bezit zijn van een rotary, en wil je er meer ervaren mee worden, is er de 16e een rotary workshop, waarin ook een stukje wetsanden word gegeven
 
Welkom!

Ik weet uiteraard niet welke spullen je allemaal hebt, maar om wetsand marks weg te polijsten heb je idd verschillende pads en compounds nodig. Zo'n kleurpolish is hier in ieder geval niet voldoende voor. (deze zitten over het algemeen vol met fillers die krasjes alleen maar wat maskeren, maar halen weinig weg:no )
Ook enige ervaring op bijv. een slooppaneel is wel zeer gewenst.

Steenslag opvullen, wetsanden en opnieuw polijsten zijn toch wel gevorderde technieken, als je het tenminste mooier wilt maken dan het nu is.
Als ik je openingspost zo lees twijfel ik toch wel een beetje aan dit alles, no offence by the way...

Ik zou dit niet zelf gaan doen...
Misschien kun je hier iemand vinden die ervaring met wetsanden heeft en je wil helpen hiermee, leer je wel een heleboel van!

Succes!



meuh
 
Allereerst welkom!

Ik zou niet direct aan wetsanden beginnen als je net begint met detailen. Voor het bijwerken van steenslagschade heb ik een review (klik) geschreven over de repair kit van Langka, verkrijgbaar bij Carclean. Deze kan je al veel op weg helpen om steenslagschade netjes weg te werken.

Plaats eens wat foto's van de schade, dan kunnen we hem beter beoordelen. ;)
 
precies zo als ik al dacht van dat wetsanden vond het al maar een enge gedachte.
dus welke ander methode is er om de erge steenslag er dan uit te krijgen? (ga wel ff lezen van die kit)

Hoe veel kan je doe met zo een Langka kit?
en tot hoe groot kan je die kit gebruiken?