Allereerst excuses dat mijn vraag misschien al honderden keren gesteld is maar door de hoeveelheid info zie ik door de bomen het bos niet meer.
Even wat achtergrond, mijn eerste auto (Rode Skoda) had ooit wat lakschade door een zuur geknoeid door een dakdekker (mijn auto stond er onder).
Naar de bouwmarkt, Commandant 4 gekocht en gaan poetsen. Al vrij snel zat ik op de hoeken door de lak heen en zag ik blinkend motorkap staal .
Met dat "trauma" nog steeds voor ogen durf (durfde) ik, jaren later, eigenlijk nog steeds niet verder te gaan dan er een beetje wax op smeren en uitwrijven en (dankzij goede tips hier) hardnekkige vingerafdrukken te verwijderen (bleek achteraf zonnebrand vingerafdrukken te zijn, ook een Aha dankzij dit forum).
Voor ik op vakantie ga wil ik mijn auto wassen (foam) , kleien, en wat lichte krassen (waarschijnlijk van wat struiken) verwijderen. Of mijn nagel er in blijft hangen weet ik niet want heb geen nagels
Ik heb zo iets op het oog:
Maar twijfel dan of "Grof niet te grof is" met polijsten.
Het is een donkerblauwe metallic lak (Dacia).
Groetjes, Bram
Even wat achtergrond, mijn eerste auto (Rode Skoda) had ooit wat lakschade door een zuur geknoeid door een dakdekker (mijn auto stond er onder).
Naar de bouwmarkt, Commandant 4 gekocht en gaan poetsen. Al vrij snel zat ik op de hoeken door de lak heen en zag ik blinkend motorkap staal .
Met dat "trauma" nog steeds voor ogen durf (durfde) ik, jaren later, eigenlijk nog steeds niet verder te gaan dan er een beetje wax op smeren en uitwrijven en (dankzij goede tips hier) hardnekkige vingerafdrukken te verwijderen (bleek achteraf zonnebrand vingerafdrukken te zijn, ook een Aha dankzij dit forum).
Voor ik op vakantie ga wil ik mijn auto wassen (foam) , kleien, en wat lichte krassen (waarschijnlijk van wat struiken) verwijderen. Of mijn nagel er in blijft hangen weet ik niet want heb geen nagels
Ik heb zo iets op het oog:
Maar twijfel dan of "Grof niet te grof is" met polijsten.
Het is een donkerblauwe metallic lak (Dacia).
Groetjes, Bram