• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen voorbumper

@RoCo, Een schuurspons, nou bijna dan. Er wordt te weinig en met een borstel gewassen, dus die paar keer per jaar wordt er liefdevol met zand en vuil overheen gewreven. Het is inderdaad wel erg, met de zon erop kun je het vanaf het eind van de straat al zien. Het leuke is dat de hele auto zo is, alleen een halve achterdeur is nu mooi en glanst. :innocent:

@Cordoba, Ik had inderdaad al regelmatig de lak en pad gevoeld, niet het velco en steunplaat. Helaas heeft het oefenobject geen gespoten bumpers, maar dat moet wel goed komen. Het stukje bumper waar het allemaal mee begonnen is is ook niet zo groot, dus dat wordt gewoon lekker de tijd nemen en niet continue doorgaan.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en DetaiLeo
Volgens mij is de warmteontwikkeling op de lak minimaal bij het gebruik van een DA @Cordoba en komt de warmte vooral terecht tussen pad en backing plate. Daarom wordt het daar heel heet, maar blijft de lak altijd vrij koel. Correct me if i'm wrong
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Bij grove correcties met de DAP op kunststof toch wel gevoeld dat de lak richting 40 graden ging, en bij het velcro rond de 60 graden. Dan hoef je nog maar een klein stukje verder te gaan voordat je pad/velcro kapot gaat, maar ook het polijstgedrag veranderd wat bij hogere (lak) temperaturen. Als je weet dat je bij polijsten van kunststof onderdelen extra voorzichtig moet zijn, is een kleine aanpassing al genoeg, als je dat niet weet ga je makkelijk net iets te ver door, vandaar mijn waarschuwing.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Naar mijn inziens is dit perfect op te lossen door te polijsten, eventueel voorgaande aan wat opschuren. De krassen lijken mij relatief ondiep te zijn, althans niet door de vernislaag in ieder geval. De uitdaging is om dit te doen zonder passend gereedschap.