• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen zijkant auto

PolijstenLeren

Detailing rookie
28 mrt 2020
15
15
Bij het controleren van de auto kwam ik helaas dit tegen (onderstaande foto). Dit ziet er niet heel oppervlakkig uit, kan ik hier overheen met de polijstmachine of maak ik het dan erger? Is het dan verstandig een lakstift te laten maken of is dit niet voldoende?

C143AD6C-BA8D-4FE2-AD69-3A17A01A90C4.jpeg

En hoe zit het met velgen? Kan ik deze mooi krijgen met een cone of is het een verloren zaak?

D571C666-8D41-48CF-902E-DF8CEC88B139.jpeg

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik baal er aardig van aangezien de gehele auto voor de rest nog wel netjes is.
 
Wat betreft de bovenste foto, dit zijn behoorlijke krassen. Je kunt hier prima met een polijstmachine overheen, kijk uit voor het randje van het spatbord, ga hier niet als een dolle overheen. Ik raad je wel aan om een lakdiktemeter te gebruiken. Of alle krassen verwijderd kunnen worden door middel van polijsten kan ik niet direct beoordelen, je zult wel een heel eind komen waardoor ze minder zichtbaar worden. ( Zelf denk ik hierbij eerder aan wetsanding maar gezien je naam ''polijstenleren'' zou ik hier nog niet aan beginnen, maar eerst de basis van polijsten onder de knie krijgen )

De onderste foto, op welk gedeelte doel je? Die fikse schade ( het hapje uit de velg ) ga je niet met een cone rechttrekken. Daarvoor is de velg te zeer beschadigd.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Jeetje, dat zijn best flinke krassen. Je kan er best overheen gaan met een polijstmachine, veel erger zal het niet worden. Of deze krassen ook weg te polijsten zijn weet ik zo niet.
 
Tipje van flipje: met een plantenspuit wat water er op spuiten. Verdwijnen de krassen? Dan zitten ze in de laklaag en dan heb je nog kans dat het er uit komt met polijsten. Blijven de krassen als alles nat is zichtbaar? Dan zit je op de primer laag en kan je dan alleen met bijspuiten/lakstift de boel weer strak krijgen.

Voor de velg: de vieze aanslag zal wel weg gaan, de krassen niet. Dat zal je dan moeten (laten) doen met plamuur, schuren en bijspuiten.

Greetz Emiel
 
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga maar gewoon proberen over de krassen te gaan. Hij is nog deels zichtbaar na water erop te hebben gespoten, maar dat neem ik voor lief. Dan kan ik in mijn eerste project meteen wat leren over krassen :)

De velgen zal ik goed schoonmaken en zo goed als mogelijk proberen op te knappen.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
De krassen op de skirt zal je met polijsten elk geval wel deels minder zichtbaar kunnen krijgen maar het is de vraag of je alles weg gaat krijgen gewoon voorzichtig proberen. Eerst met een licht polijstmiddel dan de pad uitwassen en vervolgens proberen te corrigeren met een krachtiger polijstmiddel.
gebruik zoekfunctie met “testspot”
De velg nou ja dat zie je zelf ook wel daar is een hapje uit en om dat te fiksen is andere koek.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje