• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krauss shinemaster 21 of rupes bigfoot LHR 21

het is de shine master 21 geworden en ga de dap 500 er bij houden voor de panelen waar meer rondingen in zijn en kan op de dap een kleinere steunplaat monteren voor 75 mm pads
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Altos
Dat dacht ik ook altijd, maar nadat ik vandaag aan een Mercedes begon miste ik toch wel wat correctiekracht. Als je met een wollen pad en Monello Veloce al 4 hits moet doen om een heel licht krasje een beetje weg krijgen o_O. Het kán wel, maar je moet veel geduld hebben.

90% van de lakken die ik heb gedaan was hard. Denk aan Audi/BMW/Volvo/VW/etc. en dan ook de verrassende situaties van bijv. Skoda's, Renault en Opels die varieerden van medium tot juist weer bikkelhard. De meeste kreeg ik ook gewoon met Veloce + Foam pad gecorrigeerd, maar sommige kreeg ik zelfs met de Rupes 21 niet ontdaan van de ''simpele'' swirls.

Dan word het tijd om met een rotary aan de slag te gaan, maar de andere 90% van die gevallen kreeg ik ook met de DAP weer netjes. xD
 
Precies, het lukt vaak wel! Het kost gewoon veel tijd. Ik denk dat de stap van Dap 500 naar Rotary groot is, maar niet ondenkbaar. De 500 is volgens mij een prima machine om je Rotary action mee af te werken.
 
Skoda is toch ook gewoon VAG?

Verrassende situaties waarbij lakken van medium tot bikkelhard varieerden terwijl er niet overgespoten was en de auto's qua bouwjaar bij elkaar lagen. Dus ook de harde VAG lakken die soms simpel te corrigeren waren of juist Renault/Kia/Toyota waar ik niet doorheen kwam met een slijptol. ;)
 
Dat weet ik, dat zei ik hiervoor ook al.

als die 3mm belangrijker is als het merk, dan is de keuze snel gemaakt toch
 
Laatst bewerkt:
het is de shine master 21 geworden en ga de dap 500 er bij houden voor de panelen waar meer rondingen in zijn en kan op de dap een kleinere steunplaat monteren voor 75 mm pads



Dit is het resultaat met de Shine master 21
20170501_185001.jpg
20170501_185028.jpg

het is de shine master 21 geworden en ga de dap 500 er bij houden voor de panelen waar meer rondingen in zijn en kan op de dap een kleinere steunplaat monteren voor 75 mm pads
 
nee heb geen foto van hoe hij er voor was maar dit is mijn eigen auto en was ook nog in zeer goede staat ben er zuinig op