• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krauss shinemaster 21 of rupes bigfoot LHR 21

demarc

Detailing trainee
28 apr 2017
4
45
47
heb momenteel een dap 500 en wil toch naar het iets beteren gaan
maar ik twijfel tussen de 2 en er zit toch een flink verschil in prijs
 
kijk ook een naar de rupes 15 mk2. Deze is toch js breder inzetbaar. De 21 is op smallere stukken lak lastig inzetbaar Door de grote uitslag.
 
@Bikkel niet mee eens.
Op onze auto's (bmw touring, fabia) gebruik ik de 21 veel op de daken, motorkap en bij de fabia zelfs op de deuren icm de mini voor de kleinere en smallere delen.
 
Maar dan is de rupes 21 ook geschikt voor luxe wagens. Vergeet alleen niet dat je daar wel grotere pads voor moet kopen, en anders een kleinere backingplate.

Ts heeft een dap500, dus daar zou evt een kleine backingplate op kunnen icm de rupes 21. Persoonlijk zou ik voor een rupes 15mk2 gaan.

Succes met je keuze
 
  • Leuk
Reactions: Altos
De vergelijking tussen rupes en krauss is niet helemaal gelijk, zie het als een toyota yaris en een bmw 7 serie.

Doen allebij waar het voor bedoeld is, maar de rupes in dit geval is stiler en comfortabeler.
Maar ook duurder.

Ook ik vind de 21 alleen handig icm een mini.
Zonder mini zou ik ook voor een 15mm uitslag gaan.

Dan zou je kunnen kijken naar de rupes lhr 15 of de markII
Of om een vergelijking tussen de zelfde machines te maken, een dap900plus of krauss s15.
Kwalitatief zit er niet veel verschil in.
De dap zal iets rustiger zijn omdat deze uitslag 12 mm is ipv 15.
(In praktijk zal dit verschil nihil zijn)
 
Gewoon een DAP of PAW aanschaffen, prima machines.

Ik heb zelf al een paar keer zitten kijken of de Rupes Bigfoot 21 of PAW een toegevoegde waarde heeft op m'n reeds aanwezige machinepark.
Echter red ik me tot nu toe prima met de DAP900, Festool rotary en Rupes Bigfoot 15.

Als ik een 21 of PAW zou kopen, dan is het alleen maar voor erbij en voor de heb.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Blade en ivo's
Rupes 15 heb je veel meer aan. Alleen een rupes 21 is leuk voor een 15 meter vrachtwagen trailer, maar niet voor een luxe auto.

Onzin, ik polijst hier gewoon personen auto's mee en heb het idee dat ik zelfs een beter resultaat heb door de 21mm slag. Ik vind persoonlijk de 150mm pads van de 15 ook nog te groot voor bumpers en stijlen en gebruik hiernaast dus alsnog een 75mm machine.
 
  • Leuk
Reactions: Hisense
Hihih... Het is al vaker gezegd, maar ik gooi ook nog een balletje op; Ik doe VEEL delen van elke auto met de Rupes 21 (MkII) en draai er zelfs de grotere 7'' pads op. Met de koppel die de Rupes heeft kan je flink spelen om ook die lastigere delen te raken, maar dit voelt wel minder efficiënt en soms zelfs een beetje lomp, ondanks dat het wel zou kunnen.

Mijn advies; Begin met een goede machine zoals de DAP900. Hiermee kan je, in combinatie met de bijgeleverde backingplates en de aparte aanschaf van kleinere pads, ALLES voor elkaar krijgen. Zo simpel als dat. :p
 
Mijn advies; Begin met een goede machine zoals de DAP900. Hiermee kan je, in combinatie met de bijgeleverde backingplates en de aparte aanschaf van kleinere pads, ALLES voor elkaar krijgen. Zo simpel als dat. :p

Dat dacht ik ook altijd, maar nadat ik vandaag aan een Mercedes begon miste ik toch wel wat correctiekracht. Als je met een wollen pad en Monello Veloce al 4 hits moet doen om een heel licht krasje een beetje weg krijgen o_O. Het kán wel, maar je moet veel geduld hebben.