• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg de echte glans niet op mijn ride

Brutta156

Detailing rookie
6 jan 2009
16
0
Hallo allen,

Ik ben machinaal aan het poetsen geweest en ben zeer teleurgesteld, mijn auto is een AR 156 nero 601 dus een zwarte lak met blank afgedekt.

Ik heb meerdere passes gemaakt met een rotairy oranje en witte pad icm met meq m86. nagedaan met meq m 26. Hij is natuurlijk mooi gepoetst, maar ik mis die spiegelglans ( wetlook) heeft iemand raad wat ik verkeerd doe.


Thnx, Donald
 
M86 is het solosysteem volgens mij moet je daar echt de pads bij gebruiken die bij systeem horen.
Afwerken met rotary is ook erg lastig als laatste stap heb je eigenlijk excenter nodig zoals bijv de dap.
 
Heb je vooraf je auto wel gekleid? En afwerken met een witte pad is meestal te grof, zeker op een zwarte auto.

Bovendien kan een glaze (zoals Black Hole) een positieve bijdrage leveren aan je glans. De wax fungeert primair als bescherming.
 
Dus als ik het goed begrijp heb je het volgende gedaan:

-Rotary met oranje light cutting pad en M86 Solo cream
-Rotary met witte polishing pad en M86 Solo cream
-Gewaxed met M26

Ik mis hier de nabewerking met een excenter met een polishing pad en SSR1/M80 en daarna een glaze (Black Hole, Lime Prime)
De wetlook wordt ook bepaald door de mate van sinaasappeeffect.
 
Patrick zei:
M86 is het solosysteem volgens mij moet je daar echt de pads bij gebruiken die bij systeem horen.
Afwerken met rotary is ook erg lastig als laatste stap heb je eigenlijk excenter nodig zoals bijv de dap.

Dat valt op zich mee, normale foampads werken ook prima. Alleen de afwerking is wel belangrijk.


Op zwart zou ik zelfs nog lichter gaan dan SSR1, bijvoorbeeld M82, wellicht M205 of Professional Polish. en dan op een zwarte finishing pad.
 
Zoals Tim aangaf ,probeer in meerdere stappen te werken en te eindigen met een zachte pad.
-Kleien
-Polijsten
-Glazen (voeden) ,is een belangrijke stap.
 
Ja ik heb inderdaad eerst geclayed met gele klei van mothers ff sinasappeltje verwijderd. Hij glimt natuurlijk wel maar ik mis echt die spiegelglans of wetlook. En dat na 4 uren werk
 
Met kleien krijg je het sinaasappeleffect niet weg, was het maar zo'n feest. Dat krijg je alleen weg door te wetsanden.

Ook met te hoge verwachtingen kan je teleurgesteld worden. De showcarglans is bijna niet te creeeren omdat échte showauto's gespoten worden met meerdere lagen blanke lak waar er vervolgens weer wat af wordt gesschuurd en dan tot hoogglans worden gepolijst. Hierdoor is een volledig strakke lak mogelijk met de meeste glans & diepte. Dit is op fabriekslak niet of nauwelijks te doen.
 
^^Klopt helemaal..:)^

Maar je kan zelf wel het maximale er uit halen.
In verschillende stages polijsten is het belangrijkst en hierbij zo fijn mogelijk eindigen. Hierna je lak voeden..!
 
Kan ik na m86 nog fijner en waarmee, en waar zou ik mee kunnen voeden. ik koop me nl blind aan spullen bij carclean maar schijnbaar steeds de verkeerde?
 
Ik zou zelf nabewerken met Poorboys SSR2 en een witte pad (excentrisch en niet roterend), daarna voeden met Black Hole en dan de M26.
 
Ik heb zelf nooit met de M86 gewerkt ,maar het principe is me wel bekend.
Je zou het product ,best in 2 stappen gebruiken (in dit geval) volgens mij.
-Normale pad
-Fijne pad

Daarna kan je eventueel proberen na te bewerken met iets als de M80.
Eventueel met de Rotary ,maar mss beter met een DA ,deze laatste kan veel fijner eindigen.(Vind ik)

Daarna je lak voeden ,met eventueel de M7 of Lime Prime ,LP vindt ik persoonlijk beter ,ook omdat het die laatste zeer lichte korrel heeft.

Als het na deze stappen niet gekomen is denk ik dat er niet zeer veel meer te doen is.

Dus
-M86 Met Groene Heavy pad of Witte pad Rotary
-M86 Met Groene Light pad Rotary
-M80 Met Groene Light pad DA machine
-M7 of Lime Prime met Zwarte pad DA machine

Ik ken de pads van het M86 systeem niet ,dus dat kan mss iemand aanvullen.

Zo zou ik het eens proberen om te kijken of het beter is ,uiteraard hoef je die eerste stap van de 4 niet te doen als de lak het niet nodig heeft.
 
Kijk dat is nu vaak het probleem met poetsen, als je zo een vraag hebt gesteld krijg je zoveel verschillende ideen en vaak zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie:|
 
Dibbuz zij het zelfde als mij ,alleen had hij het over de SSR2 (ipv M80) en daarna de Black Hole (ipv de Lime Prime).