• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg swirls niet weg op super harde VAG lak, wat nu?

simon

Detailing addict
4 jan 2009
111
62
vandaag geprobeerd wat aan myn swirls te doen ,de motorkap was het ergste,2 sessies gedaan met M83 en groene LC,daarna nog 2 met M80 en de witte LC, swirls maar voor 30% verdwenen :( met de lichtse begonnen daarna zwaarder wat weinig uithaalde , wat denken jullie , zal ik overgaan op een orange of gele LC ???
 
Meestal is bij VAG lak de SSR2.5 en een oranje pad gevolgde door light green met Menzerna een goeie combi.
 
hoi dennis
over welke mezerna praten we nu ,de 1,5 2.5 of de 3.5 als cuttingfactor ??
 
De nano of final finish, verschil is zeer klein. Zou zeker deze proberen!
 
Ik lees zo hier en daar dat de Menzerna Final Finish en de Wolfgang Total Swirl Remover 3.0 nogal dezelfde produkten zijn. Nu bij die Wolfgang zou je in principe aan één produkt genoeg hebben en bepaald de pad wat je doet, gaat dit dan ook niet op voor de FF ?
 
Finishing Glaze van wolfgang zou lijken op de Final Finish van Menzerna.

De FF is gewoon geschikt als Finishing Polish met lichte cut en kan dus ook gewoon best gebruikt worden met lichte pads.
 
:s , beetje vergist, 't is inderdaad de Finishing Glaze met de Final Finish en dan zou het de Intensive Polish moeten zijn die met de Wolgang Swirl Remover overeenkomt.

Nuja, wou gewoon eens weten in hoeverre deze merken echt overeenkomen want bij Menzerna zit je toch met produkten met een verschillende cuttingfactor terwijl bij Wolfgang dus meer de pad het resultaat zou moeten bepalen (voor zover m'n theoretische kennis van deze produkten klopt tenminste).

Zelf zit ik dus ook met zo'n harde VAG lak, zitten wat lichte swirls op en blijkbaar moet je dus bij één van deze twee merken zijn om ze te verwijderen. Ben daarom dus eerst wat aan het uitvlooien wat nu precies de verschillen zijn.

En om nog wat uit te breiden, iemand een idee eigenlijk hoe Meguiar's Ultimate Compound op een VAG lak zijn ding doet ? (met een DA welteverstaan)
 
Ik heb dezelfde probleem op mijn audi 80 metallic zwart. Vandaag voor het eerst gepolijst met groen heavy pad en ssr 2,5 nagepolijst met witte pad en ssr 1. nog niet echt overtuigd. Toch een oranje pad met ssr 2,5 ?
 
ik denk het wel SSR 2.5 met een orange LC of de M83 enigzins ben ik ook een beetje bang dat we te zwaar gaan, maar na myn sessies M83 en M80 met LC groen en wit heb ik denk ik weinig keus :confused:
 
Oranje LC met SSR2.5 is geen enkel probleem hoor. Eventueel 2 of 3 passes maken indien nodig! ;)
 
mm...Super intensiv polish ipv SSR2.5? Heb deze gister gebruikt icm een witte LC. De oranje gaf ontzettend veel micro krassen. Of zijn deze 2 compounds aan elkaar gewaagd?
 
Dibbuz zei:
Meestal is bij VAG lak de SSR2.5 en een oranje pad gevolgde door light green met Menzerna een goeie combi.


Hele goede combi inderdaad...:ja En ik heb op mijn zijportier beide menzerna's geprobeert, en zag geen verschil in het resultaat.

na 1 pass oranje + SSR2.5 en 1 pass met Menzerna op de light green was het resultaat al heel goed