• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"kuis"vraagje

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Het detailen begint vlot te gaan, binnenkort de Ford Fiesta van de vrouw eens onder handen nemen. Het enige punt wat me de zenuwen geeft, is de lederen onderzijde van de versnellingspook, hoe krijgen jullie dit proper ? Het lijkt dus een soort zakje te zijn, op de overgang van de versnellingspookbovenzijde naar de middenconsole, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ?:roll Op het net noemen ze dit een versnellingspookhoes.....

Ik maak de versnellingspookhoes schoon met of Colourlock lederreiniger of die van Gliptone, vervolgens met Gliptone conditioner voeden. Hoes weer als nieuw en mooi dof. Geen lelijk glimmend leder. Neem aan dat het een leder hoesje is? Als het skai is, gewoon APC en dan Natural Look of een andere dressing. NL glimt niet!

Thx Paulus, maar ik vrees dat ik het niet goed heb uitgelegd, ik vraag me nl. af met welk hulpmiddel je tussen die plooien komt ?

Ik doe het met een microvezeldoekje om de punt van mijn wijsvinger. Of ik demonteer het hoesje en met een paardenhaarborstel het hoesje schoonmaken i.c.m een cleaner. Borsteltjes vind ik zelf niet zo geslaagd als het hoesje nog gemonteerd zit.

Thx voor het antwoord Paulus, ik ga het met een microvezeldoekje proberen, demonteren jaagt me wat schrik aan.

Bij enkele goedkope zaken als Zeeman verkopen ze handschoenen van MF
Misschien hebben ze zoiets ook in het Zuiden :weetniet
Is echt handig voor de lastige hoekjes

Hans

Eerst stofzuigen en je 'zak' ( :-d ) iets optillen als je dat doet. Daarna met apc+leerconditioner (al je leren stuurtjes/etc kan je zo doen)

Een Zeeman hebben we hier ook, net als een Hema, dus komt in orde, ofwel wip ik effe binnen in Hulst, ligt hier een 5 km. vandaan, thx RedCat voor de tip !!

Wel een kleine aantekening m.b.t het gebruik van APC op leder: een lichte dosering kan niet zoveel kwaad, maar sterkere verhouding of puur droogt het leder heel erg uit. Gebruik liever een speciale lederreiniger.

Inderdaad handig die MF handschoenen....en warm ook! :-d
Kocht die ooit met idee er mijn dashboard mee af te stoffen, verbazend hoe vlug je hand te warm krijgt in zo'n ding..:ja

Vergelijkbare onderwerpen