• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunnen de So1o wool pads op een DAP500 en met welk 3M polijstmiddel?

LAT

Detailing rookie
8 sep 2009
3
0
halloo,

misschien een beetje een domme vraag maar ben pas begonnen met het poetsen.
pasen de So1o Wool Light Cutting Pad - 7 inch en de So1o Wool heavy Cutting Pad - 7 inch op een DAP500?
en daarbij heb ik al de 3M perfect it 3 polijstpasta (dus de groene gele en blauwe) welke van die polijst pasta's kan ik er het best op gebruiken?
alvast bedankt

mvg LAT

de standaard backing plate op de de DAP is geschikt voor 5,5 en evt 6 inch pads. Voor grotere pads heb je volgens mij ook een grotere backing plate nodig.

Maar is het So1o pakket niet vooral bedoeld voor rotary's en minder voor D/A machines als de DAP?

Welkom op het forum, het wordt op prijs gesteld om je even voor te stellen in het desbetreffende topic.
Het past wel maar de backingplate van de DAP500 is maar 12.5cm en de ideale maat voor de 7" pads zijn 15cm.
Ook is het So1o systeem ontworpen voor roterend werk dus ook de pads, dat wilt niet zeggen dat het niet kan, het is er alleen niet voor ontworpen.

Voor het polijstmiddel graag iets meer informatie wat de blauwe en de groene dop is. Begin altijd met een lichte combo. De switch naar een zwaarder middel is minder zwaar dan de keuze van een zwaardere pad.

Oke, bedankt voor de snelle reacties!
En de pads zijn er dus niet voor gemaakt, dan ga ik opzoek naar andere!
Iemand nog tips? en de polijstpasta's die ik heb zijn de:
3M Perfect-it III 50417 Fast Cut PLUS Polijstpasta
3M Perfect-it III 80349 Extra Fine Polijstpasta
3M Perfect-it III 50383 Ultrafina SE Polijstpasta

als ik een wool zou kopen (en ja, ik weet het, ik heb een ENORM 7,5 inch schaap!) zou ik niet de meg;s kopen
die krengen zijn me veeeel te duur

check eens in asfs.. daar heeft xizer een lc foamed wool tekoop..

deze kreeg (icm de dap) wetsandmarks e.d. super weg! dus is "cutting" genoeg!

maar ook hier even een vraag.. wat voor machine heb je? en waarom een hele zware pad?

Nou ik was gewoon opzoek naar een pad waarmee ik de krasjes goed weg kon krijgen, en kwam toen bij de wool pad uit maar kan ook een andere zijn hoor.
polijst nog niet zo lang dus is ook een beetje zoeken naar wat bij wat hoort en wat je het best kunt gebruiken.
en ik heb de DAP500 met de pads van 3M perfect it 3 alleen de groene pad is erg versleten dus vandaar mijn vraag naar een neuwe pad.

werkt met (foamed) wol best wel prettig, laat afhankelijk van de lak wel enige marring achter, dus napolijsten moet.

met een oranje foampad van lake country/monello heb je daar vrijwel geen last van, zeker niet als je het excentrisch verwerkt (wat ook voorgeschreven is)
stoffen doet het wel.

Die fastcut paste ( groene dop) van 3M is vrij agressief en hapt behoorlijk wat lak weg. Ik denk dat je inderdaad beter op een LC pad kan beginnen. Ik heb sandingmarks ( gritt 2000) met een witte Lake Country pad op de rotary binnen een seconden of 15, 20 weg, dus wees voorzichtig met dit polijstmiddel.

ja maar een rotary is VEEEEL aggresiever dan een d/a machientje..

en zal die fastcut echt veel aggresiever zijn dan monello inizio?

je kan ook veel meer en sneller correctie uitvoeren met een rotary en medium polish (monello mezzo / menzerna ip)
dan met een d/a en een zware combi..

Daarom heb ik er ook bij gezet dat het met een rotary is gedaan. Deze fastcut cut een stuk faster dan de intensive polish van menzerna en die is weer te vergelijken met de inizio van monello toch, of heb ik het nu mis? Ik heb nooit gewerkt met een Dap oid. dus weet niet hoe snel of langzaam dit werkt, maar wel met de fastcut en die werkt goed, heel goed.

menzerna Final finish po85RD is ongeveer monello finale
menzerna intensive polish po85rd3.02f is ongeveer monello mezzo
menzerna power gloss is monello inizio

inizio is best wel een stuk aggresiever dan intensive polis/mezzo

maar was enkel benieuwd met dat 3m spul

het zal niet voor niets fast CUT plus heetten

maareh... nooit met excenter gewerkt?? je was toch ook bij de rotary clinic??

@aron : nee, nooit met de excenter gewerkt. Ik ben meteen goed begonnen, haha. Ja ik was bij de clinic. Ik zei ook niet voor niks dat ik enkele verwondingen had aangebracht aan auto's :lol . Niets ernstigs overigens en oude auto's, dus niet zo'n probleem. Dit was nog in mijn oefenperiode.