• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstof hefdak beschermen

rimave

Detailing addict
9 nov 2008
58
52
M'n ouders hebben een rode VW T4 Westfalia bus. Dit is een fabriekscamper met een kunststof hefdak. Door de zon is het dak inmiddels niet helemaal egaal rood meer, maar ik ben op zoek naar een wax die een goede bescherming tegen de zon bied, zodat het dak niet nog verder verkleurd. Welke kan ik het beste nemen?
Je had ook wel van die goedkope waxen op kleur te koop. Dat spul helpt ook maar tijdelijk, want met een paar regenbuien is het weg.
Ter illustratie, het gaat om zo'n bus:

03.jpg
 
Als er lak overheen zit kan je hem waxen bijv met Collinite 845
Als het gekleurd kunststof is zou ik er een SiO coating overheen doen
Of de Cure van Gyeon
 
Ik neem aan dat het dak ook in dezelfde kleur als de auto is gelakt ( gespoten). Rood is met name een kleur die door invloed van vooral zon gaat vervagen / verweren. De beste manier om dit weer in goede staat terug te krijgen is een volledige polijstbeurt. Uiteraard afhankelijk van de verwering moet er met sterkere polijstmiddelen worden gewerkt. Als je van de auto van je ouders foto's plaats op het forum kan er een beter oordeel worden gegeven over de beste aanpak. Na het polijsten kan de lak gevoed worden en voorzien van een goede wax, zoals bijv. Collinite 845.
Groet,
Jan
 
Blijft een kwestie van bijhouden. Is het wetenschap dat een auto niet verkleurd onder een si02 coating?