• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstof koplampen glas gebarsten door tar and glue remover!

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.700
193
26
Zwolle
Misschien hadden een aantal van jullie al gezien op Youtube.
Vorige week postte John van der Rijt op Youtube zijn week vlog (Keek op de week).
Waarin te zien was waarbij er 2 koplampen van een Audi E-tron kapot waren gesprongen door het gebruik van Kenotek Tar and glue remover.
Er kwam wat nevel op de koplampen. Waardoor deze kapot knapte.

Vandaag in de nieuwe vlog. Is goed te zien wat er gebeurd door de tar and glue remover. Op 30:12 wordt het uitgelegd.


Ik wil Kenotek niet zwart maken. Want in de vlog is te horen dat Kenotek het netjes heeft opgelost. Maar ik wilde jullie wel waarschuwen voor het gebruik van tar and glue remover! Kijk er gewoon mee uit waar het op terecht komt!!
 
Van de koplampen van de VAG-groep is al een aantal jaren bekend dat die overgevoelig zijn voor alcohol, als ik het in moet schatten is dat ongeveer vanaf bouwjaar 2015, en dan krijg je ook sterretjes in het 'glas'. Mijn inschatting is dat het met de Kenotek tar & glue remover een vergelijkbaar verhaal is. Dus zover ik het bekijk niets nieuws onder de zon. Eigenlijk net als de uitzending van Kassa over de problemen met de distributieriem van de Puretech motoren van Stellantis die gebruikt is door PSA en Opel, voor insiders ook een oud verhaal.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Inderdaad een goede tip! Je staat er niet altijd bij stil wat het gebruik van middelen tot gevolg kan hebben bijvoorbeeld bij het verwijderen van teer op de carrosserie of bumper.. gezien de onderdeelprijzen kan dit hele dure consequenties hebben :confused:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RoyR
Bizar dat filmpje. Nou gebruik ik tar en glue remover meestal alleen maar heel lokaal maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dank je! Heb ook wel gehoord/gelezen dat je bij VAG wat voorzichtig moet zijn met ontvetters op de koplampen. Zelf gelukkig nooit problemen mee gehad maar ik weet wel dat ik nog voorzichtiger ga doen dan ik al was.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR