• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstof reinigen.

Remko24

Detailing rookie
4 jul 2014
3
0
Hoi,

Ik heb net een 2e hands auto gekocht en het interieur is aardig "gebruikt".. Vooral de kunstofdelen op de drempels, en de zijkanten van de middenconsole zijn echt vies. (zijkanten bij de pedalen etc). ook de kunstof delen onderaan de deuren van het uitstappen zijn vies.

Nu wil ik dit weer netjes maken.. (krasjes etc maak ik me niet zo druk om), maar ik wil de bruine vlekken eruit hebben en dat het weer een egale kleur word. (donkergrijs).
Iemand tips?

Poetsen ??

Sopje , allesreiniger , gaan met die banaan en bvb Natural Look erop....lees enkele show-offs en je vind alle tips die je zoekt ;)

Bij oud vuil moet je even de tijd nemen om het weg te krijgen, geen haast gaan maken en ook grof geschut is uit de boze
APC is een reiniger die je breed in kunt zetten, neem bijvoorbeeld die van Poorboys, verdunnen is wel wenselijk op kunststof
Bij te sterke reinigers droog je het kunststof uit, en dan wordt het lelijk.

Een dressing als Poorboys natural look brengt de kelur weer wat terug.
Zo'n dressing helpt ook het vuil wat in te weken voordat je de APC inzet
Zelf gebruik ik vaak een witte vlakgum tegen strepen
Een blokje voor Nubuck (schoenmaker) als niets helpt

Maar beginnen met een lauw sopje met groene zeep op een doek of borstel is al heel veel waard

Succes

ben het inderdaad met redcat eens : lauwwarm water met ouderwetse groene zeep en een (nagel)borstel , voor de hele kleine hoekjes een tandenborsteltje , en gaan met die banaan !!! is trouwens ook een hele goedkope oplossing !!

Hoi,
Bedankt voor de antwoorden, heb het inderdaad met warmwater en een klein beetje allesreiniger redelijk schoongekregen.
Heb Poorboys World - Natural Look Dressing op mijn verlanglijstje staan om het weer in nieuwstaat te krijgen..