• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof dashboard panelen restoren

Vergis je niet in Solution Finish, dat is ook een verf. Maakt ook je grijze trims zwart ;)
Heb wel hele goede resultaten gezien van Malco epic revive.
 
Voor grijs hebben ze de Fushion Grey. Ik twijfel over de zwarte en fushion grey voor de paravan van een V70 van 2007. Iemand een tip?
 
  • Leuk
Reactions: Piotr
Ik heb een tijdje terug de onderste grille-elementen (die ik dubbel heb) van mijn V70 gespoten met een soort plastidip van Motip. Die gingen daardoor ook van donkergrijs naar zwart, maar volgens mij is er ook een grijze variant van. Ziet er prima uit, en als het niet bevalt dan kan je het er zo weer aftrekken.
 
Op mijn VW Golf van 1989 zitten kunststof bumpers die elke keer weer grijs werden. Ook mijn C-HR heeft veel kunststof delen.
Veel producten erop losgelaten (oa Trim Restorer, Revive, black wow, etc.) maar alle vaak netjes voor maar enkele weken of het streept.

Dit voorjaar al het kunststof van beide auto´s in de Solution Finish gezet.. en is nog steeds zwart.
Het wordt mooi egaal zijdeglans en ook geen zwarte strepen meer na regenbui.
Het is vrij dun dus smeert makkelijker weg. Wat per ongeluk op de lak komt haal je ook zo weer weg met een doekje.
Wel handschoenen aan want het is inderdaad net verf.

De 3 nadelen van Solution Finish :
- Het is duur.
- De bijgeleverde cleaner is waardeloos. APC met borstel doet het beter.
- Je moet ´vreemdgaan´ als je het wilt aanschaffen. CC heeft het helaas (nog?) niet.
 
Ook dit soort ‘slakkensporen’ kunnen me gigantisch storen. Ik ga een poging doen met de bovenstaande informatie en even een bestelling doen. Ik laat in ieder geval het resultaat zien van deze streep. Ik vermoed viezigheid... ik kreeg het met Autoglym niet goed weg .. maar dat is naar mijn idee ook meer een voeder/cleaner in 1. Niet de 2 stappen gebruikt ( APC/Voeding )

Zet het resultaat en gebruikte producten ( nog niet uit welke voeder ) over aantal dagen hier in...
Niet gelukt dit weg te krijgen. Verhouding APC 1/12. Vanuit spraykop licht op mf doekje aangebracht en heel voorzichtige bewegingen gemaakt.

Wat zijn mijn optie’s en vervolgstappen?
 

Bijlagen

  • 8987CFC8-92A5-4280-8F2C-C348AC41629C.jpeg
    8987CFC8-92A5-4280-8F2C-C348AC41629C.jpeg
    308,3 KB · Weergaven: 161
Iets sterkeren apc aanmaken en met een kwast werken. Spray op de haren van de kwast en dan flink inwerken.

Gisteren ook zo het hele interieur gedaan kost wat tijd maar knapt er wel flink mee op.
 
Ik geef het op, krijg het niet voor mekaar... lijkt wel stift streep, het is zwart glimmend streepje wat niet echt in een kraslijn loopt. Heb nu met APC 1/10 en met kwast inwerken een poging gedaan maar het haalt niets uit. Jammer maar helaas...het zal wel een beschadiging zijn

wat me ook opvalt is dat ik met een dressing ( Auto Finesse Sprtiz ) dit nauwelijks kan masceren, het zwarte streepje komt er vol doorgeen..
 

Bijlagen

  • 333D82FC-4D8F-4206-B063-18253DD253AC.jpeg
    333D82FC-4D8F-4206-B063-18253DD253AC.jpeg
    218,5 KB · Weergaven: 211
Laatst bewerkt:
nu is het oppervlak schoon wie weet kun je het nog enigzins maskeren, Scholl Purple is mat qua uitstraling maar ik denk dat Gyeon Preserve meer kan verhullen.
 
Probeer eens heel licht(!!) met een melamine / wonder sponsje...
Daarmee heb ik ook al vaak krassen uit interieur panelen gekregen.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Uhmm ergens wel een goede vraag wat ik denk:
Jouw dashboard is nu schoon en ik gok erop dat de dressing goed zal worden opgenomen ik zou zeggen probeer gewoon een dun laagje aan te brengen om te kijken wat het doet.
Eerlijkheid gebied mij toe te geven dat ik in de winter veel minder tijd spendeer aan mijn auto dan in andere seizoenen...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Probeer eens heel licht(!!) met een melamine / wonder sponsje...
Daarmee heb ik ook al vaak krassen uit interieur panelen gekregen.
Dat is inderdaad nog een optie, ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat ik wist wat er nou op zat. Is het echt licht vuil dan zou ik zoiets wel aandurven, aangezien ik het nu echt niet weet ben ik beetje huiverig voor deze manier. Is dit zwart niet de ‘grond’kleur van dit paneel? Of is dit grijs gespoten kunststof ( en is de streep gewoon de toplaag die er af is )
 
@bimmero38 Ja dat snap ik! Ik zou dat echt niet weten. Heb je ook al een interieur cleaner geprobeerd? Je weet maar nooit.
En dan met een doek droog wrijven?
 
Ik ben zelf vaak wat terughoudend voor het gebruik van een melanine sponsje zeker wanneer de te behandelen plek zo ik het zicht zit. Als de plek niet kleverig aanvoelt dan vrees ik voor een beschadiging en is maskeren denk ik het enige wat je zou kunnen doen.
 
Update: Ik heb met een heel klein stukje klei wat proberen weg te ‘gummen’ heb het idee dat ik wat meer vuil op pak maar ben er wel mee gestopt. Had er niet heel goed licht bij en voor de verdere streep wil ik misschien toch eens een gummetje proberen. Zo’n blokje heeft misschien wat meer reliëf. Houd jullie op de hoogte...
 
Update: Niets helpt. Het wordt hersteld door een prof. interieurbedrijf. Structuur herstellen en bijspuiten.

Helaas, iedereen bedankt voor zijn/haar tips en idëeen.

edit: Volgens meerdere interieur bedrijven ( ivm opvragen offertes ) wordt aangegeven dat een zwarte glans streep op mat dashboard altijd een oppervlakkige kras is. Dit is ook niet te herstellen middels schoonmaken.
 
Vind deze er fijn. Blijft mooi mat en voed en maakt het antistatisch.
JW206,
Precies het product waar ik ook interesse in heb, in het bijzonder voor de "matte" look. Dashboard + de rest is al mat van zichzelf en wil dit graag zo houden.
Mijn vraag is; welke doekjes gebruik jij, samen met dit product?

Grtz,

CleaningNoob

*even een nieuweling die op komt zetten :rolleyes:*