• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof gespoten onderdelen...

dovdmeer

Detailing addict
16 mei 2008
689
65
50
Bergschenhoek
Mijn vader rijdt in een audi 80 met een heel klein spoilertje op de kofferbak meegespoten in de kleur van de auto. Ook de bumper en sideskirts(?) zijn meegespoten in de kleur van de auto.

Al dit is dus kunststof volgens mij, dus ik vroeg em af waarmee je dit nou het beste kan bewerken / poetsen. Misschien wel een domme vraag hoor...:D..maar kan je dit bv ook met ScratchX behandelen ?
 
Als het gelakt is, dan kan je het met dezelfde spullen van je koetswerk aanpakken. Let wel op warmte-ontwikkeling indien je gaat polijsten.
 
met kunststof heb ik altijd het idee dat je dan de verf eraf kan poetsen...:D...zeker als je zo staat te knallen met scratchX ofzo.....maar dat is dus onzin...:)
 
Blijft gewoon lekker op zijn plaats! :ja

Wat wel kan zijn is dat de lak op kunststof zachter is dan op metalen oppervlakken. Dat is het enige waar je rekening mee moet houden.
 
dovdmeer zei:
met kunststof heb ik altijd het idee dat je dan de verf eraf kan poetsen...:D...zeker als je zo staat te knallen met scratchX ofzo.....maar dat is dus onzin...:)

Vergelijk het maar met je bumpers en stootstrips... ;)

En mbt later gespoten onderdelen hoef je ook niet al te bang te zijn. (Mits het goed gedaan is uiteraard). Heb zelf de kunststof delen onder de bumpers ook in kleur laten spuiten, die gaan gewoon mee met de rest bij het poetsen. ;)
 
Tim zei:
Blijft gewoon lekker op zijn plaats! :ja

Wat wel kan zijn is dat de lak op kunststof zachter is dan op metalen oppervlakken. Dat is het enige waar je rekening mee moet houden.

Voor mij ook weer een vraagstukje opgelost! Het viel me op dat de lak als je flink poetst op een kras op de bumper bijvoorbeeld beter meewerkt. Zeg maar... Moet je trouwens voor het waxen krassen wegwerken of erna?
 
Krassen wegwerken moet vóór het waxen. Doordat je een Paint Cleaner gebruikt zul je de beschermlaag van de auto aantasten/verwijderen. Daarom altijd na het polijsten een nieuwe waxlaag aanbrengen.
EDIT: Je kunt ze eventueel wel na het waxen wegwerken, maar dan moet je de auto wel weer van een nieuwe waxlaag voorzien:idee

Gr. Rudi
 
Tjibbe zei:
Yup, zelfs met de rotary blijft de lak erop zitten:)^

Gr. Rudi
Ik ben zelf heel voorzichtig met rotary op kunstof, als het even kan blijf ik er lekker vanaf.
Kunstof geleid warmte minder snel dan metaal en kan heel snel opwarmen met alle gevolgen van dien ]-0
 
Ja, licht wellicht ook aan de hardheid van de lak. Die van mij is zo retehard dat ik 'm goed kan gebruiken. Misschien dat auto's met een hele zachte blanke lak een ander verhaal zijn...

Gr. Rudi