Mijn BMW k100LT is al een oudje. Ik gebruikte hem een jaar of 10 geleden regelmatig.
Inmiddels staat hij meer binnen dan dat hij rijdt. Ook binnen vangt hij stof en vuil van het klussen in de garage.
Eind vorig jaar heb ik ‘m nog wel een paar keer intensief gebruikt, en toen niet meer schoongemaakt maar gewoon weggezet.
De ruit eerst maar eens met een foto vastgelegd.
De verwijderde ruit van zijn spoiler ontdaan en op een laken gelegd. Hij is zo vuil dat er kleurverschil te zien is. Het vuil zit wat dieper dan oppervlakkig.
De verwijderde ruit tegen het licht gehouden om de staat te beoordelen.
De DAP met de 4” witte spotbuf pad en Monello Finale genomen.
Omdat het een dikke kunststof ruit is, kan hij eventueel ontstane warmte moeilijk kwijt.
Dat is niet goed voor de ruit, en het helpt ook niet voor het polijstmiddel.
Ik heb dus gekozen voor een zwakke combinatie. Uiteindelijk na drie keer met Wit en Finale zo’n 85% van de krassen weg kunnen werken.
Morgen afwerken met Mothers Power plastic en proberen het resultaat goed vast te leggen.
Hans
Inmiddels staat hij meer binnen dan dat hij rijdt. Ook binnen vangt hij stof en vuil van het klussen in de garage.
Eind vorig jaar heb ik ‘m nog wel een paar keer intensief gebruikt, en toen niet meer schoongemaakt maar gewoon weggezet.
De ruit eerst maar eens met een foto vastgelegd.
De verwijderde ruit van zijn spoiler ontdaan en op een laken gelegd. Hij is zo vuil dat er kleurverschil te zien is. Het vuil zit wat dieper dan oppervlakkig.
De verwijderde ruit tegen het licht gehouden om de staat te beoordelen.
De DAP met de 4” witte spotbuf pad en Monello Finale genomen.
Omdat het een dikke kunststof ruit is, kan hij eventueel ontstane warmte moeilijk kwijt.
Dat is niet goed voor de ruit, en het helpt ook niet voor het polijstmiddel.
Ik heb dus gekozen voor een zwakke combinatie. Uiteindelijk na drie keer met Wit en Finale zo’n 85% van de krassen weg kunnen werken.
Morgen afwerken met Mothers Power plastic en proberen het resultaat goed vast te leggen.
Hans