• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof motorruit BMW k100LT

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.703
190
Utrecht
Mijn BMW k100LT is al een oudje. Ik gebruikte hem een jaar of 10 geleden regelmatig.

Inmiddels staat hij meer binnen dan dat hij rijdt. Ook binnen vangt hij stof en vuil van het klussen in de garage.
Eind vorig jaar heb ik ‘m nog wel een paar keer intensief gebruikt, en toen niet meer schoongemaakt maar gewoon weggezet.

De ruit eerst maar eens met een foto vastgelegd.

DSC03883.webp

De verwijderde ruit van zijn spoiler ontdaan en op een laken gelegd. Hij is zo vuil dat er kleurverschil te zien is. Het vuil zit wat dieper dan oppervlakkig.

DSC03888.webp

De verwijderde ruit tegen het licht gehouden om de staat te beoordelen.

DSC03885.webp

DSC03886.webp

DSC03887.webp

De DAP met de 4” witte spotbuf pad en Monello Finale genomen.
Omdat het een dikke kunststof ruit is, kan hij eventueel ontstane warmte moeilijk kwijt.
Dat is niet goed voor de ruit, en het helpt ook niet voor het polijstmiddel.
Ik heb dus gekozen voor een zwakke combinatie. Uiteindelijk na drie keer met Wit en Finale zo’n 85% van de krassen weg kunnen werken.

DSC03898.webp

Morgen afwerken met Mothers Power plastic en proberen het resultaat goed vast te leggen.

Hans

Ik zie op je laatste foto dat de ruit op een laken ligt voor de stabiliteit.
Verder geef je aan dat je vreest voor teveel warmte bij grovere methode van werken.

Zou je dat laken niet in een koude emmer water kunnen dopen en dan (niet helemaal) uitwringen?
Je hebt dan een redelijk vochtige ondergrond die de hele ruit raakt en wellicht helpt de ruit te koelen?

Ben trouwens benieuwd naar de rest van die BMW !

Aficior

Ha die Hans,
Je bent er ook lekker vroeg bij vandaag.
Succes straks met de ruit kerel en het behandelen van die grote camper in dat andere topic.
Robert-Jan

Vanochtend alvast twee foto’s. Buitenkant ziet er al aardig uit

DSC03905.webp

Aan de binnenkant toch nog wat swirls overgebleven.

DSC03907.webp

Hans

Dat is nou weer zo jammer van goede detail spullen en een waardeloze camera.
Heb ik foto's waar bijna geen swirls meer opstaan, maar dat kan dus net zo goed bedrog zijn :roll

Maar hoe ik ze ook wend of keer,.....

DSC03923.webp

Ik zie toch nauwelijks swirls meer.

DSC03922.webp

Met dank aan de Mothers Powerplastic (twee hits op 4"zwart)
Dit product is een dunne witte polish met een duidelijke chemische component, zo ruikt het ook.
Het verwerkt vrijwel onzichtbaar maar houdt lang zijn werking.

Het gevolg van dit resultaat is dat de ruit staat als een vlag op een modderschuit en de BMW in het geheel er aan zal moeten geloven (en ik ook).

DSC03924.webp

Maar ja, dat was ook de motivering voor de aanschaf van de kleine backingplate en de pads erbij.

Ergo, tot ziens in een ander topic over dat project.

Hans

Dat ziet er netjes uit Hans,

Mijn K75 RT en R850 RT ruiten moet ik ook nodig doen.
Inderdaad een idee om die Mothers Powerplastic eens te bestellen.
Ook voor het projectje van de Goldwing ruit zal dit wel geschikt zijn.

Groeten Remco