• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kustof dak smart four four

Kilometervreter

Detailing rookie
13 jun 2011
49
0
Hallo poetsende medemens!

Ik heb een vraagje, hoe maak je een zwart kunststof dak van een Smart four four schoon?
Heeft iemand hier ervaring mee??
Ik denk zelf gewoon met apc ( poorboys bio degradable)

Bij voorbaat dank voor jullie altijd kundige inbreng!

Kilometervreter zei:
Hallo poetsende medemens!

Ik heb een vraagje, hoe maak je een zwart kunststof dak van een Smart four four schoon?
Heeft iemand hier ervaring mee??
Ik denk zelf gewoon met apc ( poorboys bio degradable)

Bij voorbaat dank voor jullie altijd kundige inbreng!
Voor degene die het dak niet kennen (de meeste denk ik ;)) het is glanzend zwart kunststof, maar met een ribbelstructuur zoals canvas bijna.

Mijn vriendin heeft een Forfour en Nicknameless heeft mij vorig jaar geholpen de hele auto te doen. Een advies dat ik hierbij kan geven is gebruik geen carnauba-was op het dak!! ;)
Er zaten grote witte strepen op die we er met heel veel moeite af hebben gekregen.

Voor reinigen is een APC prima inderdaad, maar met shampoo kom je ook al ver gewoon. Wil je het beschermen, pak een spray-sealant zoals Reload van cQuartz, of Red Mist van Dodo Juice.

Smeer inderdaad geen wax en zeker geen SmartWax op het dak. :-d

Dak is een soort van plastic met reliëf waarin alles blijft zitten.

smart003.webp

smart010.webp

Blamm zei:
Voor degene die het dak niet kennen (de meeste denk ik ;)) het is glanzend zwart kunststof, maar met een ribbelstructuur zoals canvas bijna.

Mijn vriendin heeft een Forfour en Nicknameless heeft mij vorig jaar geholpen de hele auto te doen. Een advies dat ik hierbij kan geven is gebruik geen carnauba-was op het dak!! ;)
Er zaten grote witte strepen op die we er met heel veel moeite af hebben gekregen.

Voor reinigen is een APC prima inderdaad, maar met shampoo kom je ook al ver gewoon. Wil je het beschermen, pak een spray-sealant zoals Reload van cQuartz, of Red Mist van Dodo Juice.

Thanks Blamm! En het is idd een Forfour:(

Ohoho ben ik blij dat ik de vraag even gesteld heb:)

Ik dacht het al een beetje, ik ga het lekker met apc doen! Super bedankt mannen duidelijk!

Ik zou voor de Reload gaan.

Heb het toen ook gebruikt op zo'n zelfde dak van een fortwo.
PERL gaat waarschijnlijl te veel glanzen en de standtijd van Reload is langer

Klinkt logisch eigenlijk. Ik ga het vandaag maar eens proberen. Bedankt voor de snelle reactie.

p.s. Jij zit hier in de buurt toch? Ik zit in Rdam Zevenkamp. Kom zo steeds meer mensen hier uit de regio tegen. Leuk!

Ik kom idd bij jou uit de buurt.
M'n werkplaats is echter in Charlois.

Je bent altijd welkom......