• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwazar Mercury sprayer chemical resistant?

Ik heb dit een tijd geleden ook gevraagd aan CC. Als ik het me goed herinner zijn alleen de zwarte (solvents/teerverwijderaar) en rode (zuren) pompsprayers specifiek geschikt voor die typen vloeistoffen. De rest van de sprayers hebben wel verschillende kleuren, maar zijn niet specifiek bedoeld voor één type product. @Dibbuz is volgende mij de Kwazarguy, dus misschien kan hij uitsluitsel geven.
 
@Dibbuz heeft mij ook deze geadviseerd toen ik in de winkel was.
Heb de flesjes nu nog. Bevalt opzich wel. Alleen de sprayen dubbel, dat is wel erg wennen! En je gebruikt dus ook snel iets meer product.
 
Ja ik heb nu de blauwe 500ml en 1L. Gebruik de 1L met kleien. Ik vind ze echt geweldig. Maar ik wil denk ik een zwarte voor teerverwijderaar en Non-Ferro ben ik nog niet uit pompsprayer of Kwazar dus.

Edit: nu zie ik inderdaad dat die duel sprayers niet in zwart is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu non ferro in een.... Shit nu moet ik even naar boven lopen!

Ben ik weer! Ik heb dus de non ferro in een blauwe zitten! En dat houd echt prima.

Ik had dat ook van te voren gevraagd aan Dennis a.k.a. Dibbuz, en die zei ook dat dat al die fessen no ferro proof zijn.

Ik ben super blij met de fles en ga er zeker meer van bestellen. Ik twijfel alleen nog steeds welke maat! Heb nu 0.5L, en die is misschien wat aan de kleine kant. Maar een liter lijkt mij meteen zo lomp.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik heb , mag ik vroeger zeggen? De Meguiar's dispenserbottles gehad. Die waren 946ml per fles.

Wat ik er zo fijn aan vond is dat je ze niet zo vaak hoefde bij te vullen. En ging altijd hartstikke prima. Heb nu de Monello 750ml flesjes nog, maar eer die gesneuveld zijn, komen er ook Kwazar flessen en ik denk wisselend in 1l en 500ml afhankelijk van welk product vaker gebruikt word tijdens dweilen van de auto.
 
Heb er momenteel 4 staan met apc er in, zijn erg degelijke flessen en denk dat non ferro sowieso makkelijk moet houden aangezien deze flessen een stuk duurzamer overkomen dan zelfs de fles waar non ferro in zit.

Ik leg eens in de zoveel tijd de sprayers in warm water en dan goed door spuiten dat hou ze een beetje schoon.
 
Ik heb de zwarte pomp sprayer, deze is bestand tegen bijtende middelen.
Zal met de gewone flessen ook zo zijn. Zwarte kleur.
 
Je kan ook een oud Dasty flesje en sprayer gebruiken.....
Als je in het andere topic hoort wat een agressief goedje dat is moeten de sprayers wel top zijn.

Ik gebruik ze met veel succes voor verschillende soorten Apc oplossingen
 
Maar inderdaad, het oog wil ook wat. Daarbij zijn dit duel sprayers en geen normale. Dat is mijn hoofd reden dat ik deze wil voor de teer en ijzer verwijderaars.
 
Ik vind die dual functie inderdaad heel erg fijn werken! Scheelt een hoop knijpen :)

Bij mijn volgende bestelling komen er weer 4 flessen mee.
 
Hoe bevalt de sprayer voor de teerverwijderaar @tembaco? Ik heb de grootverpakking van Valet Pro Citrus tar and glue remover en die gebruikte ik op de 500 ml fles van Valet Pro bij te vullen, maar de sprayer heeft het na 2,5 jaar begeven (zonder door te spoelen). Ik heb het toen overgegoten in een fles met een Canyon trigger fles, maar die is binnen no-time volledig naar de kl*te.
 
Eigenlijk erg goed tot nu toe. Ik spoel ze ook niet door moet ik zeggen. Teveel gedoe. Had die maar geen sprayer moeten worden. Maar tot nu toe werken ze nog probleemloos. Ik heb ook de ValetPro Citrus Tar & Glue remover erin zitten.
 
Misschien koop ik die dan ook maar. En even voor de zekerheid: jij hebt de zwarte handsprayer toch? Niet de pompsprayer.

Edit: Ik zie dat er geen zwarte handsprayer is. Heb jij dan de rode?
 
Laatst bewerkt: